سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

خلیج همیشگی فارس با قطعه های موسیقی نواحی کشور نواخته شد

نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس شب گذشته با حضور هنرمندان و پیشکستان موسیقی نواحی از سراسر کشور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی فعالیت فرهنگی هنری خود را آغاز کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نخستین جشنواره موسیقی نواحی خلیج فارس شب گذشته(7 اردیبهشت)با حضور هنرمندان و پیشکستان موسیقی نواحی از سراسر کشور در محل تالار آفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد فعالیت رقابتی خود را به مدت دو روز و در 2 بخش تکنوازی و گروه نوازی با رقابت 3 گروه و 25 تک نواز آغاز کرد.

بر این اساس 14 تکنواز از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان غربی بر روی سن خلیج فارس هنرنمایی کردند که از این میان 12 تکنواز برای کسب عنوان برتر و دو هنرمند تکنواز دیگر به عنوان میهمان برای حضار نواختند.

صبح و عصر فردا یکشنبه 8 اردیبهشت و در ادامه رقابت های این جشنواره 3 گروه و 12 تکنواز دیگر در دوبخش جشنواره برای کسب عناوین برگزیده هنرنمایی خواهند کرد.

همینطور باید افزود: در نهایت با داوری آثار از سوی هیئت داوران متشکل از هادی منتظری، هوشنگ جاوید و حسین حصاری در بخش تک نوازی شامل سازهای زه ای، بادی و آرشه ای 3 نفر به عنوان نفرات برگزیده و در گروه نوازی نیز یک گروه برتر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس معرفی می شوند.

گفتنی است، برگزاری نمایشگاه "زخمه های ماندگار" شامل سه بخش عرضه تازه ترین مجموعه های صوتی و نیز مکتوب در حوزه موسیقی نواخی کشور، نمایشگاه عکس و یادمان پیشکسوتان این عرصه ونیز برگزاری کارگاه آموزشی موسیقی مقامی و برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان از برنامه های جنبی این جشنواره برای ارتقاء این حوزه می توان نام برد.

شایان ذکر است؛ مراسم اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدکان یکشنبه شب 8 اردیبهشت ماه جاری در تالارآفتاب کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار می شود./ب

برچسب ها: قطعه ، موسیقی ، خلیج فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.