سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عطارد نیز مانند ماه تنها یک رخ خود را نشان می دهد

سیاره گریز پای منظومه شمسی عطارد مانند قمر ماه تنها یک روی خود را به خورشید و روی دیگر را به ما نشان می دهد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ سیاره عطارد اولین سیاره و نزدیکترین سیاره به ستاره خورشید است که در فاصله 57 میلیون و 924 هزار کیلومتری از خورشید قرار گرفته و چون مانند سیاره زهره در میان زمین و خورشید قرار دارد دچار حالات و جلوه های شرقی و غربی و یا گذر به معنای عبور از مقابل خورشید می شود.

این سیاره هیچ قمری در اطراف خود ندارد و همانند کره ماه دائما یک رو و سمت آن به طرف خورشید و نیمکره دیگر آن پشت به خورشید است که به دلیل نزدیکی این سیاره به خورشید نیمکره رو به خورشید آن د‌مایی بسیار بالا حدود 465 درجه و نیمکره پشت به خورشید آن دارای دما‌یی بسیار پایین که به حدود 148 درجه می رسد است.

این سیاره دارای حفره ها، گودال ها و چاله های بی شماری است که علت اصلی آن نبود جو و برخورد انواع شهاب سنگ و اجرام سرگردان کیهانی می باشد که قطر این دهانه ها برخی مواقع به ده ها کیلومتر نیز می رسد و گاهی از این مکان ها مواد جذاب همانند مواد کوه های آتشفشانی خارج می شود.

این سیاره با سرعتی بالا در حال چرخش می باشد و رصد آن در آلمان به راحتی و سهولت صورت نمی‌ گیرد به دلیل همین سرعت بالا سیاره عطارد را با نام سیاره تیر نیز یاد می کنند./ح

برچسب ها: عطارد ، ماه ، منظومه شمسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.