سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ظرفیت جابجایی مسافر ناوگان ریلی بالغ بر 65 درصد افزایش یافت

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: ظرفیت جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی در دولت های نهم و دهم بالغ بر 65 درصد افزایش یافت.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،عبدالعلی صاحب محمدی با اعلام این مطلب افزود: در سال 84 حدود 17 میلیون مسافر توسط قطار در کشور جابجا می شد که اکنون به 28 میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دولت، هدف گذاری بر مبنای ساخت یکهزار کیلومتر خط آهن در سال بود، افزود: این درحالی است که پس از پیروزی انقلاب تا ابتدای دولت نهم به طور متوسط سالانه 160 کیلومتر خط آهن در کشور ساخته می شد.

مدیرعامل راه آهن کشور اظهار داشت: با هدف گذاری انجام شده این میزان در سال گذشته به 350 کیلومتر رسیده و امیدواریم امسال به 500 کیلومتر و سال های آینده به یکهزار کیلومتر برسد.

وی گفت: در زمان حاضر بالغ بر 10 هزار کیلومتر خط آهن در کشور در دست ساخت است.

صاحب محمدی ادامه داد: در طول فعالیت دولت های نهم و دهم در بحث ناوگان باری و مسافری نیز کارهای خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت کارخانجات داخلی برای ساخت و ورود واگن ها نو و بازسازی واگن های موجود به سیستم حمل و نقل ریلی انجام شده است.

وی اضافه کرد: توجه به بحث توسعه فناوری و افزایش ظرفیت هم در قالب اجرای طرح های ATC (کنترل اتوماتیک قطار) و CTC (مرکز کنترل ترافیک) و نیز تراک بندی خطوط (افزایش ظرفیت) هم در سطح قابل توجهی در طول مسیرهای ریلی کشور اجرا شده و یا در حال اجراست.

صاحب محمدی افزود: در این میان از حداکثر توان در جهت بومی سازی فناوری و دانش این حوزه استفاده شده و امروز هفت کارخانه ساخت لوکوموتیو و واگن در کشور وجود دارد که از این تعداد سه کارخانه در دولت های نهم و دهم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این کارخانه از واحدهای مهم کشور است که یکی از آنها در ساخت ˈریل باسˈ و دیگری در ساخت لوکوموتیو فعالیت دارد.

مدیرعامل راه آهن کشور اظهار داشت: در سال 84 حدود 500 قطعه در بخش ریلی در کشور ساخته می شد اما اکنون بالغ بر دو هزار و 500 قطعه مورد نیاز بخش ریلی در داخل تولید می شود.

وی، این تلاشها را ناشی از توجه دولت های نهم و دهم به بخش ریلی خواند و گفت: هم اینک حدود 15 پروژه بخش ریلی کشور در قالب شش طرح مهر ماندگار تعریف شده که تا پایان دولت دهم تمامی پروژه های مهر ماندگار در تعهد راه آهن به انجام می رسد.

صاحب محمدی افزود: بخش قابل توجهی از آنها به انجام رسیده و مابقی هم ظرف چند ماه آینده تا پایان دولت تکمیل و بهره برداری می شود./س 


برچسب ها: ظرفیت ، جابجایی ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.