سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

صادرات 3میلیون تن محصول پتروشیمی از گمرکات خوزستان

مدیرکل گمرکات استان خوزستان از صادرات بیش از 3میلیون و 646هزار تن محصول پتروشیمی از گمرکات استان در سال 91 خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عباس علیدادی اظهار کرد: محصولات پتروشیمی جزو شش گروه کالای صادراتی و بیشترین محصولات صادراتی از گمرکات استان به خارج از کشور هستند.

وی به صادرات بیش از 3میلیون و 646هزار تن کالای پتروشیمی از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: این کالاها به ارزش 3 میلیارد و 479 میلیون دلار بوده اند.
 
علیدادی با بیان اینکه سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرت استان به ترتیب33.62 و 77.19  درصد بوده، گفت: عمده محصولات پتروشیمی صادراتی از استان خوزستان شامل گازها، پلی اتیلن، نفتای سبک، آمونیاک و سایر محصولات شیمیایی هستند.
 
وی صادرات سال ماقبل این گروه از محصولات را بیش از پنج میلیون و 577 هزار تن عنوان کرد و گفت: این محصولات دارای چهار میلیارد و 584 میلیون دلار ارزش بوده اند.
 
در اين مدت بالغ بر 5میلیون و 904هزارتن كالاهاي معدني به ارزش 352ميليون و 415 هزار دلاركه سهم  وزني و ارزشي اين گروه كالا از كل صادرات استان بترتيب 45/54 و 82/7 درصد بوده است که عمده کالاهای اين گروه شامل مصالح ساختمانی، سيمان، کلينگر بود.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین از صادرات بیش از پنج میلیون و 904 هزار تن کالای معدنی به ارزش 352میلیون و 415هزار دلار از گمرکات استان در سال 91 خبر داد.
 
وی با بیان اینکه مصالح ساختمانی، سیمان و کلینگر از جمله این مواد هستند، تصریح کرد: سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان خوزستان به ترتیب 54،45 و 7،82 درصد بوده است.
 
علیدادی همچنین  گروه صنعتی را از دیگر گروه های صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در مدت مذکور بالغ بر 357هزار و 526 تن کالای صنعتی به ارزش 180میلیون و 712هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی سهم وزنی و ارزشی این گروه کالا از کل صادرات استان را به ترتیب 3.30 و 4.01 درصد عنوان کرد و افزود: مواد غذایی و سایر محصولات صنعتی از جمله کالاهای این گروه هستند./س

برچسب ها: صادرات ، محصول ، پتروشیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.