سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سابق کانون هموفیلی ایران :

نیازی به واردات خون نداریم

مدیر عامل سابق کانون هموفیلی ایران گفت :با توجه به اهدای خون سالانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در کشور ، نیازی به واردات خون از کشورهای دیگر نداریم .

احمد قویدل مدیر عامل سابق کانون هموفیلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سازمان انتقال خون  ایران یکی از قدرتمندترین سازمانها در حوزه مدیترانه شرقی است گفت : سازمان انتقال خون ایران با اصلاحاتی که از سال 1376 در روند اجرایی خود داشت ، پیشرفت بسیاری در این عرصه داشته است .  

مدیر عامل سابق کانون هموفیلی ایران اظهار کرد : با توجه به اینکه سالانه بالغ بر یک میلیون و 600 هزار نفر اهدا کننده خون در کشور داریم نیازی به وارد کردن خون از کشورهای دیگر نداریم .

وی با بیان اینکه از سال 1376 تا کنون سطح بازرسی ها و سطح کیفیت کیت های تشخیصی انتقال خون که بزرگترین عامل تعیین سلامت خون در کشور است به شدت افزایش یافته تصريح كرد: امروز شاهد بیماریهايي که آلودگی های ویروسی  داشته باشند نیستیم .

قویدل در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر بیمار هوفیلی زیر 10 – 11 سال که مشکل الودگی های ویروسی ناشی از خون داشته باشند در کشور نداریم ./ ز2

برچسب ها: خون ، هموفیلی ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.