سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ششمین جشنواره گل غلتان نوزاد در امیریه دامغان

شهردار امیریه گفت: ششمین جشنواره گل غلتان نوزاد اردیبهشت ماه سال جاری در امیریه دامغان برگزار می شود.

 مصطفی فوادیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این که جشنواره گل غلتان نوزاد امسال در روزهای 18 الی 20 اردیبهشت ماه جاری در شهر امیریه ( شهر مهربانیها) برگزار می شود گفت: این جشنواره به مدت 3 روز در شهر امیریه ادامه دارد.

شهردار امیریه و دبیر همایش گل غلتان نوزاد هدف از برگزاری این جشنواره را طراوت بخشیدن به پوست کودکان و مصون ماندن از حساسیت های فصلی برشمرد و افزود: سابقه غلتانیدن نوزاد در گل در شهر امیریه با اعتقادات مذهبی مردم این شهر بیش از 400 سال می باشد.

وی با اشاره به افزایش روزهای جشنواره امسال گفت: هدف از این افزایش تقسیم تراکم جمعیتی و به وجود آوردن فرصت بیشتر برای ارائه صنایع دستی و فرآورده های محلی است.

دبیر ششمین جشنواره گل غلتان نوزاد مهم ترین برنامه های این جشنواره را مراسم گل چینان با اجرای موسیقی محلی و نیز غلتانیدن نوزادان در گل های محمدی برشمرد و افزود: بازگشایی بازارچه صنایع دستی- فرآورده های محلی که اجرای موسیقی و رقص چوب محلی، بازدید از اماکن تاریخی شهر، پخت همزمان سمنو- نان و فتیر محلی، بازدید از کارگاه های کرباسبافی، استفاده از جاذبه های طبیعی و تفریحی و بازی های محلی با حضور عموهای فیتیله ای ، همچنین کالسکه و شترسواری از دیگر برنامه های این جشنواره می باشد.

مصطفی فوادیان تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 300 نوزاد در پنجمین جشنواره گل غلتان نوزاد در گل های محمدی غلتیدند.

دبیر ششمین جشنواره گل غلتان نوزاد افزود: افرادی که مایل به شرکت در مراسم ذکر شده هستند می توانند از طریق تماس با شهرداری امیریه با شماره های 02325723912 , 02325723577 و یا از طریق سایت گل غلتان به آدرس www.golghaltan.com مراجعه و اقدام نمایند./ز

برچسب ها: امیریه ، جشنواره ، دامغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون
محمد حسن امیرحسینی
۱۸:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت و تقدیر و تشکر به پاس حس ایران دوستی و به پاس زنده نگه داشتن آداب و رسوم ایران کهنسال ، به استحضار می رساند هفتمین جشنواره گل غلتان نوزاد در روز های 17 الی 19 اردیبهشت ماه سال جاری در امیریه ؛ شهر مهربانیها برگزار می گردد . لذا منتظر حضور سبز شما دوست عزیز می باشیم .
با تشکر
محمد حسن امیرحسینی
مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و هماهنگی روز جشنواره
09127324533
www.golghaltan.com