سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خرید تضمینی 80 هـزار تـن گندم از کشاورزان خوزستانی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار از خرید تضمینی بیش از 80 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، شهباز خواجوی اظهار کرد: در ده روز گذشته برداشت گندم در شهرهای جنوبی خوزستان از جمله خرمشهر، شادگان، هندیجان و برخی مناطق غربی استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع استان خوزستان تا خردادماه امسال ادامه دارد، افزود: همزمان با آغاز برداشت، مراکز خرید سازمان تعاون روستایی و شرکت غله و بازرگانی گندم اقدام به خرید گندم مازاد نیاز کشاورزان به صورت تضمینی کرده‌اند.

خواجوی به افزایش قیمت تضمینی خرید گندم اشاره کرد و گفت: قیمت تضمینی گندم بین 650 تا 680 تومان بوده که مقرر شده، به ازای فروش هر کیلوگرم به مراکز خرید، 100 تومان به عنوان جایزه به کشاورزان گندم پرداخت شود. 

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از 80 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده که این مقدار به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال است.

 مدیر عامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 4 گفت:  در سال جاری بیش از 528 هزار هکتار گندم آبی و 286 هزار هکتار گندم دیم در استان خوزستان به زیر کشت رفته و پیش بینی می شود در حدود یک میلیون و 700 هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته،  640 هزار تن گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی در خوزستان خریداری که این رقم معادل یک سوم خرید کشور بوده است.

خواجوی اظهار کرد: با توجه به جمعیت 4.6 میلیون نفری خوزستان، نیاز مصرفی سالانه این استان حدود 650 هزار تن گندم و 600 تا 750 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 900 هزار تن ظرفیت سیلو در استان خوزستان وجود دارد که 200 هزار تن این ظرفیت توسط بخش خصوصی ساخته شده است./س

برچسب ها: خرید ، تضمینی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.