سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

5/4میلیارد دلاربرای تسریع طرح توسعه كشاورزی خوزستان تخصیص می یابد

استاندار خوزستان گفت : درنشست هفته گذشته هیات دولت درخوزستان مصوب گردید كه 5/4میلیارد دلار برای تسریع دراجرای طرح توسعه كشاورزی خوزستان موصوف به طرح سفرمقام معظم رهبری تخصیص یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفرحجازی افزود: این مبلغ بناست از محل صندوق توسعه ملی و یا اخذ فایناس خارجی برای تسریع اجرای این طرح دراختیار وزارتخانه های نیرو و جهاد كشاورزی قرار گیرد.

استاندار خوزستان افزود: این تصمیم بسیارارزشمندی است كه با حمایت تمام مسوولان استان خوزستان ،موجبات تسریع طرح را درخوزستان كه قطب اول كشاورزی كشور محسوب می شود ، فراهم سازد.

حجازی افزود : با اجرای طرح توسعه كشاورزی خوزستان پیش بینی می گردد كه اشتغال جدید حدود 200 هزارخانوار فراهم و ظرفیت تولید محصولات كشاورزی به حدود 25 میلیون تن درسال افزایش دهد.

استاندار خوزستان افزود: این امر می تواند همچنین رونق صادرات محصولات كشاورزی را فراهم همچنین درجلوگیری از انتقال آب خوزستان از سرشاخه ها كمك كند.

در جریان سفر مقام معظم رهبری در سال 1375 به استان خوزستان طرح كشاورزی 800هزار هكتاری معظم له مصوب شد ولی به دلایل مختلف از جمله تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز به تعویق افتاد.

این گزارش حاكی است ، بهره برداری از مرحله نخست طرح مقام معظم رهبری برای احیا دشت های خوزستان و ایلام درشهریورماه سال 91 در آخرین روز از هفته دولت ، در منطقه دشت آزادگان به بهره برداری رسید.

احمد مطیعی جانشین وقت قائم مقام مجری طرح احیای اشت های خوزستان و ایلام در مراسم بهره برداری از شبكه فرعی آبیاری و زهكشی تعاونی تولید یاسمین واحد عمرانی 2 در شهرستان دشت آزادگان به وسعت 776هكتار اعلام كرده بود كه این پروژه كه به عنوان مرحله نخست طرح كشاورزی ویژه سفر مقام معظم رهبری به خوزستان محسوب می شود علاوه بر ارتقا كمی و كیفی بهره برداری از آب موجب افزایش سطح تولید در هكتار و درآمدزایی برای كشاورزان منطقه خواهد شد.

پروژه احداث شبكه فرعی آبیاری و زهكشی شركت تعاونی یاسمین واحد عمرانی 2 از شمال به جاده حمیدیه - سوسنگرد و از شرق و جنوب به كانال اصلی شبكه موسوم به MC1 و از غرب به روستاهای 'جابر حمودی' و 'عیاشی' محدود شده است./س

 
برچسب ها: تخصیص ، اعتبار ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.