سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده پارلمان عراق:

القاعده و بعثي ها در ميان معترضان دولت عراق حضور دارند

نماينده پارلمان عراق گفت: تروريست هاي مسلح در ميان معترضان دولت عراق حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "جاسم الموسوي" در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين درباره هشدارهاي نوري المالکي نخست وزير عراق درباره فرقه گرايي در اين کشور گفت: برخي گروه هاي مسلح در ميان معترضان پنهان شده اند. هدف اين تظاهرات براي اهداف سياسي برخي از سياستمداران فراري عراقي  و تروريست هاست. نوري المالکي به عنوان فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق تا کنون با درايت و حکيمانه رفتار کرده است چرا که مي داند خطري که عراق را تهديد مي کند بسيار بزرگ است. وي مسئول حفظ امنيت شهروندان اين کشور است. زماني که خطر به حدي گسترش يابد که تهديدي براي امنيت عراق باشد، نوري المالکي حق دارد براي مقابله با اين خطرات با استفاده از نيروهاي مسلح عراق دست به اقدام بزند. وي فرصت زيادي به معترضان داده است. برخي ها مي خواهند حادثه رخ داده در شهر الحويجه را به سناريوي شهر درعا در سوريه يا شهر سليمان بيک کرکوک شبيه بابا عمر شهر حمص سوريه تبديل کنند. شهر الحويجه شاهد عمليات متعدد تروريست ها به مراکز امنيتي بوده است. گروه هاي تروريستي نظير القاعده و بعثي ها دشمن روند سياسي عراق و مسئول کشتارهاي جاري در اين کشور هستند. بسياري از افراد بازداشت شده اعتراف کردند که از اعضاي گروه هاي تروريستي نقشبنديه و القاعده هستند. همين نيروها به سوريه رفته و با ارتش اين کشور جنگيده اند و مي خواهند اين سناريو را در شهر الحويجه تکرار کنند. اين گروه هاي تروريستي تلاش مي کنند فرقه گرايي در عراق تشديد شود تا در نهايت شهروندان بيشتري در اين کشور کشته شوند.
وي افزود: شهروندان عراق حق دارند تظاهرات کنند. سه ماه از تظاهرات معترضان مي گذرد و دولت با معترضان گفتگو مي کند. دولت عراق به شماري از خواسته هاي معترضان پاسخ مثبت داده است. مشکل درباره بررسي قوانين مبارزه با تروريسم و بعثي زدايي نيست بلکه در اين است که در اين تظاهرات عده اي عليه دولت قانوني عراق شورش کرده اند. بيش از هفتاد تروريست در اين تظاهرات بازداشت شده اند.

در صورتي که خواسته هاي معترضان به صورت مسالمت آميز بيان شود هيچ مشکلي وجود نخواهد داشت ولي در صورتي که نيروهاي ارتش و پليس در اين اعتراضات کشته مي شوند، ارتش عراق نمي تواند سکوت کند. اين تظاهرات به پناهگاه تروريست ها و قاتلان تبديل شده است. 

 جاسم الموسوي تاکيد کرد: ارتش عراق در برابر فعاليت تروريست ها در مناطق غربي اين کشور سکوت نخواهد کرد و تلاش مي کند اين منطقه از حضور تروريست ها پاکسازي شود. فرمانده کل مسلح عراق نمي تواند در برابر کشته شدن نظاميان ارتش اين کشور توسط تروريست ها سکوت کند. تضعيف ارتش عراق به معناي تضعيف دولت اين کشور است. ما با دشواري زيادي نيروهاي مسلح را در عراق تشکيل داديم و همه طوايف اين کشور در نيروهاي ارتش حضور دارند. 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.