سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

فناوری صنعت هسته ای در استان چهارمحال و بختیاری كاربردی می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد مركز پرتو دهی شهركرد، این استان به جمع استانهای دارای فناوری هسته ای می پیوندد و فناوری صنعت هسته ای در این منطقه كاربردی می شود.

علی اصغر عنابستانی در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت هسته ای ایران در دانشگاه شهركرد افزود: مركز پرتو دهی هسته ای از سوی بخش خصوصی در این استان ایجاد خواهد شد.
وی گفت: از این مركز برای بهبود تولیدات كشاورزی و افزایش ماندگاری محصولات باغی و زراعی استفاده می شود.
به گفته وی، این استان از نظر محصولات باغی در تولید برخی از میوه ها رتبه های برتر را در كشور دارد و از صنعت هسته ای می توان برای افزایش ماندگاری محصولات استفاده كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت هسته ای نیاز اساسی ایران است و مردم ایران دستیابی به صنعت سوخت را یك آرمان برای انقلاب اسلامی می دانند.
عنابستانی تاكید كرد: در دوره ای از تاریخ معاصر، كشورهای غربی برای جلوگیری از دستیابی ایران به صنعت صلح آمیز هسته ای از هیچ كوششی دریغ نمی كردند و حتی می خواستند رشته فیزیك را از دانشگاه های ایران حذف كنند اما ملت ایران در برابر فشارهای غرب ایستاد و اكنون این صنعت با تلاش جوانان متعهد، در كشور بومی شده است.
به گفته وی، ترس دشمن، از تمدن اسلامی با محوریت ایران است به همین دلیل دشمن فقط به دنبال بهانه ترشی و جلوگیری از پیشرفت ایران می باشد.
بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران در دانشگاه شهركرد آغاز به كار كرد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.