سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فياضي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام اخير شوراي امنيت عليه برنامه هسته‌‌اي ايران برای توجیه تأخیر 1+5 انجام شده است

يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه اقدام اخير شوراي امنيت عليه برنامه هسته‌‌اي ايران از جنبه تبليغاتي در عرصه بين‌المللي برخوردار است، گفت: اين اقدام برای توجیه تأخیر 1+5 انجام شده است.

"سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخير شوراي امنيت سازمان ملل مبني بر صدور بيانيه‌اي عليه فعاليت‌ صلح‌آميز کشورمان، گفت: اين اقدامات فضاسازي‌هايي براي توجيه تأخير 1+5 براي پاسخ به پيشنهاد روشن جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات آلماتي است.

وي ادامه داد: در مذاکرات آلماتی 2، ایران پاسخ و ارزیابی‌اش را نسبت به پیشنهاد 1+5 در مورد طرح 5 ماده‌ای کشورمان ارائه کرد که این پاسخ مبتنی بر حفظ حقوق هسته‌ای ایران،  پایان ستیز و دشمنی علیه کشورمان و در نهایت اعتمادسازی متقابل طرفین است.

فياضي با تاکيد بر اينکه طرف غربي همواره از ارائه پاسخ شفاف به جمهوري اسلامي ایران طفره می‌رود، تصريح کرد: اظهارات اخير شوراي امنيت سازمان ملل مبني بر اينکه "چنانچه ايران فعاليت هسته‌ايش را متوقف نکند اين کشور به کره شمالي ديگري تبديل خواهد شد"  نوعي فضاسازی در عرصه بين المللي تلقي مي‌شود تا بتواند از اين طريق تأخیر و طفره 1+5 را برای پاسخ به پیشنهاد سازنده ایران توجیه کنند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به فرمايشات "مقام معظم رهبري" مبني بر حرام دانستن توليد و تکثير سلاح اتمي خاطر نشان کرد: فتوای مقام معظم رهبری به عنوان یک سند رسمی در عرصه بین‌المللی مطرح شده و بر اين اساس جمهوری اسلامی ایران  استفاده از سلاح هسته‌ای را برخلاف آموزه‌های دینی و شرعی می‌داند و آن را حرام دانسته بنابراین متهم کردن ایران برای توليد و تکثير سلاح اتمي با آموزه‌هاي ديني کشورمان، فتواي رهبر فرزانه انقلاب و همچنين  با دکترین دفاعی ایران در تضاد است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.