سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

انتخابات مايه عزت و عظمت كشور است

استاندار مرکزی گفت: باید به نحوی عمل شود که حوادث انتخابات سال 88 در این دوره اتفاق نیافتد. انتخابات مایه عزت و عظمت کشور ماست و مسوولین باید با درایت و عقلانیتی که مورد تاکید رهبری است در این باره عمل کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علی اکبر شعبانی فرد استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در استانداری مرکزی برگزار شد حفظ آرامش جامعه و سیاه نمایی نکردن درخصوص وضعیت جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: اگر تابع ولایت هستیم باید طبق اوامر ایشان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط حرف‌هایی زده می‌شود که مدنظر رهبری نیست گفت: سیاه‌نمایی شرایط جامعه دشمنان ما را شاد می‌کند.
در آستانه انتخابات باید آرامش سیاسی در جامعه حفظ شود و حتی لازم است بعد انتخابات نیز این آرامش ادامه داشته باشد. نباید خلاف نظر رهبری و مردم عمل کرد و دیگران را تخریب کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به پرهیز از افراط و تفریط در دوستی‌ها و دشمنی‌ها گفت: افراد در انتخابات شوراها و ریاست جممهوری باید سعی در معرفی خود داشته باشند و هدف دشمنان نظام که در تلاش برای خدشه زدن به نظام هستند را عملی نکنند.

وی تصریح کرد: لازم است در شناخت دشمن و معرفی درست خود و توانمندی‌های نظام و دستاوردهای آن بصیرت اعمال شود. راه امام، رهبری و شهدا این نیست که دستاوردهای نظام را زیر سوال ببریم؛ کسی چنین اجازه ای ندارد چرا که این مسئله خط قرمز نظام است.

شعبانی فرد رفتار محترمانه و براساس قانون توسط کاندیداها و حفظ وحدت را در راستای اجرای موفقیت‌آمیز انتخابات یک ضرورت عنوان کرد و گفت: کاندیداها به این امر توجه داشته باشند که الگو و معیارها را رهبری تعیین می‌کنند و نباید از طرف شخص خاص، گروه و جناحی تعیین تکلیف شود. دستگاه‌های نظارتی نیز باید نظارت درست و دقیقی را اعمال کنند.

وی در خصوص اهداف دشمن در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: دشمن بحث ناامید کردن مردم را در پیش گرفته است و تمام شبکه‌ها و رسانه‌ها از دو ماه قبل دشمنی‌های خود را شروع کرده‌اند و مدیریت نشدن نوسانات ارزی، مالی، تورم و گرانی را به عنوان چالش کشور مطرح کرده و در راستای دستیابی به اهداف خود تلاش می‌کنند.

استاندار مرکزی بر لزوم فعالیت‌های رسانه‌ای هوشمندانه تأکید کرد و با بیان اینکه باید نقصان‌ها را از بین ببریم تا حوادث 88 تکرار نشود افزود: دشمنان جهت تأیید کاندیداهای رد صلاحیت شده اقدام خواهند کرد و تمام تمرکز خود را بر فشار به رهبری گذاشته‌اند پس باید در مقابل این اهداف و اقدامات هوشمندانه عمل شود.

وی ضمن تاکید به رعایت اصول اخلاقی و مصالح کشور توسط نامزدها عنوان کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا احزاب، نخبگان، گروهای سیاسی و طرفداران نامزدها در عرصه انتخابات ضمن رعایت خطوط قرمز نظام از بیان مباحث افراطی، خلاف واقع و طرح مسائلی که موجب تشدید مطالب کذب و تحریک احساسات قومی و تخریب وحدت ملی می‌شود خودداری کنند.

شعبانی فرد در پایان در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌های ادارات در اراک گفت: به دلیل آلودگی هوای اراک سه ماه به صورت آزمایشی پنج شنبه‌ها تعطیل شد و نظرسنجی که از مدیران، کارمندان، نمایندگان مجلس و حتی اصحاب رسانه صورت گرفت نشان داد که این اقشار چندان با این اقدام موافق نبودند و به دلیل اینکه امسال سال حماسه اقتصادی است و لازمه آن جهاد است تعطیلی بیش از حد با جهاد منافات دارد و تصمیم بر این شد که تا پایان شهریور ماه ساعت کاری ادارات به حالت قبل باز گردد و تعطیلی پنچ شنبه‌ها لغو شود؛ در صورتی که آلودگی هوا از مهر ماه آغاز شد تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد./س

برچسب ها: انتخابات ، عزت ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.