سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش تشکيلات خودگردان درقطع کمک اروپا و تشديد بحران درغزه

نتايج يک تحقيق نشان مي دهد تشکيلات خودگردان فلسطين در قطع کمک اختصاص يافته اروپا به تنها نيروگاه توليد برق نوارغزه دست داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ در تحقيق خطرناکي که سايت «يورو ابزرور» انجام داده ، تاييد شده است که تشکيلات خودگردان فلسطين چند سال پيش در قطع کمک اروپايي اختصاص يافته به تنها نيروگاه توليد برق در نوارغزه دست داشته است. قطع کمک اروپا به تنها نيروگاه توليد برق نوارغزه باعث شد بحران انساني در اين منطقه به وجود آيد و اين بحران به شهادت شمار زيادي از شهروندان فلسطيني از جمله کودکان و زنان منجر شد.  

در تحقيق سايت بلژيکي «يورو ابزرور»دو روزنامه نگار آغاز تاسيس تنها نيروگاه توليد برق در نوارغزه و توافقنامه هاي امضا شده بين تشکيلات خودگردان فلسطين و رژيم اشغالگر را بررسي کردند. براساس اين توافقنامه ها يک شرکت صهيونيستي واردات سوخت اين نيروگاه را در ميان شک و ترديدهايي درباره رابطه محمد رشيد مشاور مالي سابق تشکيلات خودگردان با اين شرکت ، به انحصار خود در آورد.

 بعد از پيروزي جنبش حماس در انتخابات ، کشورهاي اروپايي تلاش کردند راهي پيدا کنند تا پول هاي سوخت به دست دولت منتخب فلسطيني نرسد. تا اينکه گلعاد شاليت نظامي صهيونيست در غزه به اسارت درآمد و هواپيماهاي رژيم اشغالگر نيروگاه توليد برق را در اين منطقه بمباران کردند و اروپا گمشده خود را در اين ميان پيدا کند و  پول ها را مستقيما به شرکت صهيونيستي تحويل دهد. 

کشورهاي اروپايي متوجه شدند که پنجاه درصد پول هايي که براي هزينه سوخت مي پردازند به خزانه تشکيلات خودگردان فلسطين در رام الله بازمي گردد و اين رقم صد و بيست و پنج ميليون يورو از طريق ماليات ، برآورد مي شود. در بهار سال2009 ، کميسر اتحاديه اروپا در امور روابط خارجي از رژيم صهيونيستي خواست اين ماليات ها را لغو کند اما رژيم اشغالگر علت مخالفت خود را با اين درخواست ، اينگونه اعلام کرد که براساس توافقنامه هاي اقتصادي امضا شده با تشکيلات خودگردان فلسطين عمل مي کند. 

براساس اين تحقيق ، تشکيلات خودگردان به نوبه خود درخواست کرده است اروپا پول هاي خود را با سوخت غزه دود نکند و آنها را به خزانه رام الله بدهد تا به عنوان کمک ها و براي پرداخت حقوق کارمندانش هزينه شود و اين اقدام صورت گرفت تا بعد از آن غزه در تاريکي فرو رود و کودکانش به علت اقدامات مسئولان ساکن رام الله جان خود را از دست بدهند. 

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: غزه ، بحران ، تشکیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.