سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی زخم بند هیدروژلی هوشمند

زخم بند هیدروژلی هوشمند پاسخگو به عفونت در کشور طراحی شد که با ساخت آن علاوه بر خودکفایی ، اولین کشور تولید کننده پوشش زخم هوشمند خواهیم بود .

محمد مجملی رنانی، مخترع زخم بند هیدروژلی هوشمند پاسخگو به عفونت به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و افزایش روز افزون زخم های عفونی از قبیل زخم بستر ، زخم های دیابت ، زخم های سوختگی درجه دو و سه و زخم های ناشی از تصادفات موجب شد تا زخم بندی طراحی شود که بتواند در عین اینکه پوشش خوبی برای زخم باشد میزان عفونت را تشخیص و به مقدار عفونت داروی انتی بیوتیک در محل زخم آزاد نماید .
 
وی ادامه داد: در این روش استفاده طولانی مدت از داروهای آنتی بیوتیک به صورت خوراکی یا تزریقی که برای بیمار مشکلاتی را فراهم می کند حذف شده و با ساخت این محصول علاوه بر خودکفایی اولین کشور تولید کننده پوشش زخم هوشمند در دنیا به شمار می آییم .
 
این مخترع در پایان با اشاره به اینکه یک حسگر  بیولوژیک درون این پوشش زخم ، عفونت به وجود آمده در زخم شناسایی شده و به مقدار لازم دارو آزاد می شود خاطرنشان کرد: شفاف بودن ، قابلیت جذب بالا ، قابلیت بارگذاری دارو ، تشخیص عفونت ، خنک کنندگی سطح زخم در تمام زخم های عفونی مانند زخم دیابتی و زخم بستر و زخم سوختگی از جمله ویژگی های این پوشش زخم هستند./ح
برچسب ها: زخم بند ، هیدروژلی ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.