سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار با وزير توسعه تركيه:

ايران و تركيه بايد مسائل منطقه را با كمك هم حل و فصل كنند

رئيس‌جمهور با بيان اينكه ايران و تركيه مسائل منطقه را هم بايد با كمك هم حل و فصل كنند، گفت: ايران و تركيه دو كشور بزرگ با استعدادهاي فراوان هستند كه توسعه روابط و سطح همكاري‌هاي دوجانبه، به نفع دو كشور و كل منطقه است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در ديدار وزير توسعه تركيه روابط دو كشور را مستحكم و پايدار دانست و گفت: ايران و تركيه دو كشور بزرگ با استعدادهاي فراوان هستند كه توسعه روابط و سطح همكاري‌هاي دوجانبه، به نفع دو كشور و كل منطقه است.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: همكاري‌هاي ايران و تركيه براساس احترام، دوستي و عادلانه است و مي‌توانيم بهترين شركاي هم باشيم و روابطمان به الگويي براي ساير ملت‌ها تبديل شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه طراحي‌هاي دشمنان و بدخواهان نمي‌تواند بين دو كشور فاصله ايجاد كند، گفت: اگر چه ممكن است سلايق‌مان در بعضي موضوعات با هم همخواني نداشته باشد اما اين نمي‌تواند موجب كاهش سرعت همكاري شود و بايد با گفتگوهاي بيشتر اين موارد را هم به نقاط مشترك تبديل كنيم.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و تركيه مسائل منطقه را هم بايد با كمك هم حل و فصل كنند، تصريح كرد: راه حل‌هايي كه با كار مشترك ايران و تركيه همراه باشد موفق و پايدار است.

وزير توسعه تركيه نيز در اين ديدار با بيان اينكه ايران و تركيه فرهنگ، ارزش‌ها و گذشته مشترك دارند، اظهار داشت: سرنوشت ايران و تركيه در ارتباط با تمامي موضوعات منطقه‌اي و جهاني مشترك است اگر در بعضي موضوعات هم تفاوت ديدگاه داشته باشيم اما ترکيه واقف است که آينده و سرنوشت دو كشور به هم گره خورده است.

وي افزود: آنهايي كه بيرون از منطقه هستند هر چه مي‌خواهند در خصوص روابط دو كشور بيان كنند ،‌ آنچه براي تركيه مهم است همراهي و همبستگي با جمهوري اسلامي ايران است.

وي خطاب به رئيس‌جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: روابط ايران و تركيه در دوره رياست جمهوري شما تعميق و گسترش بيشتري يافت و پايه‌اي كه در دوره شما گذاشته شد، ادامه خواهد يافت و اين موضوع در تاريخ ثبت خواهد شد.

وزير توسعه تركيه با بيان اينكه هيئت اقتصادي عاليرتبه‌اي را همراه خود به ايران آورده است اظهار داشت: تركيه به دنبال افزايش حجم روابط و همكاري‌هاي خود با ايران به ويژه در زمينه‌هاي تجاري و بازرگاني تا رقم بالاي 30 ميليارد دلار است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: احمدی نژاد ، دولت ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.