سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعت 22 امشب؛

صورت فلکی عوا در حال طلوع+ عکس

صورت فلکی ها یکی از جذابیت های علم نجوم محسوب می شوند که عوا یکی از آن ها است و ساعت 22 این شب ها در آسمان طلوع می کند.

امیر اله مانی، کارشناس و پژوهشگر نجومی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:صورت فلکی عوا یا گاوران یکی از فلکی های بزرگ و تقریبا پرنور در آسمان است که دارای 8 ستاره اصلی می باشد.


وی افزود:‌ برای یافتن این صورت فلکی کافی است صورت فلکی دب اکبر را پیدا کرده و دسته ملاقه را امتداد دهید تا به یک ستاره پرنور زرد مایل به نارنجی که سماک راع نام دارد برسید.

اله مانی ستاره سماک رامح را ستاره آلفا صورت فلکی عوا دانست و عنوان کرد: این ستاره چهارمین پرنور آسمان با قدر 0/04- است که با چشم غیرمسلح در آسمان قابل رویت می باشد.



وی تصریح کرد:‌این ستاره قطری حدود 36 برابر خورشید را به خود اختصاص داده و دمای سطح آن حدود 4300 درجه می باشد که جرمی حدود 20 برابر جرم خورشید دارد و درخشندگی آن به 300 برابر درخشندگی خورشید می رسد.

اله مانی اظهار داشت: صورت فلکی عوا شکلی شبیه به بادبادک با زنجیره هایش را در آسمان می سازد و تصویری که گذشتگان در تخیل خود می ساختند یک مرد سوار بر گاری که آن را می داند بوده است.

وی با اشاره به مکان این صورت فلکی در ساعت 22 شامگاه شب های بهار گفت:‌این صورت فلکی ساعت 22 در حالت طلوع از قسمت شمال شرقی آسمان است و دقیقا جایگاهی بین صورت فلکی های دب اکبر و سنبله را به خود اختصاص داده است./ح

برچسب ها: صورت فلکی ، عوا ، طلوع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.