سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کی روش در نشست خبری با رسانه ها؛

سه بازی می جنگیم و به صعود ایمان داریم / یا همه چیز یا هیچ

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
 
وی با تاکید بر همدلی میان رسانه ها، بازیکنان و کادر فنی اعلام داشت: تیم ملی فوتبال بازی های مقدماتی حساسی را پیش رو دارد. که برای موفقیت در آنها نه تنها تاکتیک و تکنیک مهم است بلکه اتحاد میان کادر فنی و بازیکنان و همچنین رسانه ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گویم که ما کاملا آماده‌ایم و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها انجام شده است و منتظریم که روز اول اردو را آغاز کنیم. تک‌تک جزئیات را بررسی کرده‌ایم و از لحاظ آنالیز بازیکنان تجهیزات و تمامی مسائل اردویی آماده‌ایم می‌خواهیم شروع خوبی داشته باشیم و به سمت هدف‌مان حرکت کنیم. خواهش می‌کنم هر سوالی که دارید بپرسید زیرا محدودیت وقت نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به بازی‌های مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: برای کسب 4 سهمیه جام جهانی 10 تیم آسیایی در دو گروه می‌جنگند، به غیر از ژاپن که سودش تقریبا قطعی است، کره، ازبکستان، ایران استرالیا، قطر، عمان، اردن و عراق هنوز شانس صعود دارند باید به کارمان ایمان داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف بزرگ همدل باشیم. چه در داخل میدان و چه در بیرون از میدان متحد باشیم و محکم با ایمان بجنگیم.

کی‌روش در ادامه به همزمان نبودن بازی‌های تیم ملی در رقابت‌های قبلی اشاره کرد و اظهار کرد: شما در دو جام اخیر به جام جهانی نرفته‌اید چرا که بازی آخر همزمان نبوده است. مثلا عربستان می‌دانست که چه می‌خواهد چرا که از نتایج تیم شما آگاه بود. فیفا دوباره این مسئله را تکرار کرد و ما پشت پرده در حال جنگ بودیم تا این مسئله دوباره تکرار نشود. تمام مسائلی که مطرح کردیم و مسائل پشت پرده باعث می‌شود که ما برای حفظ منافع فوتبال ایران بجنگیم اما ما برای این کارهای خود خودنمایی و بازارگرمی نمی‌کنیم و این وظیفه اهالی رسانه است که به هواداران بگویم که مدیریت کردن این اتفا‌ق‌ها چه کار سختی است. بنابراین مطرح کردن این صحبت‌ها که من چقدر به تعطیلات می‌روم مسئله بی‌معنایی است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: فیفا برای بازی بسیار مهمی که بین ایران و کره جنوبی بود، داوری را از سنگاپور انتخاب کرد. شما فکر می‌کنید که فیفا توقع داشته در آن بازی چند تماشاگر به ورزشگاه بیاید و فکر می‌کنید که این داور از چه لیگی انتخاب شده است؟ میانگین حضور تماشاگر در لیگ سنگاپور در هر بازی 962 نفر است اگر روزنامه‌های سنگاپور را بخوانید خواهید دید که بازیکنان فوتبال در این کشور صبح روز بازی‌هایشان در خانه هواداران‌شان را می‌زنند و از آن‌ها خواهش می‌کنند که به ورزشگاه بیایند. حالا شما به عنوان اصحاب رسانه فکر می‌کنید که این داور ظرفیت لازم را برای قضاوت در دیداری با حضور 100 هزار تماشاگر را داشت؟ این داور می‌تواند داوطلب حضور در کتاب گینس باشد چون میانگین 4 کارت زرد در هر بازی را هم دارد.

وی ادامه داد: برخی از آدمها قصد لطمه زدن به تیم ملی را دارند و آنجاست که وظیفه خودم می دانم به همه هشدار بدهم که این انتقادات با ذهنیت خاص انجام می شود و قصد ضربه زدن به تیم ملی را دارند. من سعی میکنم به هر نحوی از میان انتقادها نقاطی را که به نفع تیم ملی است به کار بگیرم تا به رشد تیم کمک کنم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ مسئله دیگری هم که باید به آن توجه کنیم، آن است که 7،8 بازیکن یک اخطاره داریم و در صورتی که کارت زرد بگیرند محروم می‌شوند همچنین ممکن است با مصدومیت‌هایی روبرو شویم و از مسائل دیگر که باید به آن توجه کنیم آن است که لیگ برتر 20 اردیبهشت تمام می‌شود و بازیکنان اکثرا به مسافرت می‌روند بنابراین اگر در اردوی تیم ملی بازیکنی مصدوم می‌شود نمی‌توانیم بازیکن دیگری را دعوت کنیم. به طور میانگین در هر پست 3 بازیکن را در اختیار خواهیم داشت و لیست تیم ملی 34 نفره است، 4 بازیکن هم به تیم ملی دعوت می‌کنم تا روند آماده‌سازی را شروع کنیم.
 
کی‌روش درباره دعوت از بازیکنان دورگه با اشاره به اینکه باید مسائلی را عنوان کند تا از خود دفاع کرده باشد، گفت: من اگر سرمربی هستم کار خود را انجام می‌دهم نه مثلا علی دایی وظیفه سرمربی آنالیز و استعدادیابی بازیکنان مختلف است تا بازیکنان را متقاعد کند تا به تیم ملی بیایند. سرمربی وظیفه دارد تا تمام مسائل و موارد را دقیق مورد ارزیابی قرار دهد و بازیکن را برای حضور در تیم ملی متقاعد کند. به همین دلیل بوده است که پیش از این دژاگه به تیم ملی نیامده بود.
 
کی روش ادامه داد: قبل از این ما در کار هجومی از بازیکنانی چون خلعتبری، غلامرضا رضایی، انصاری فرد و اولادی هم استفاده کرده ایم که توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشید و مطمئن باشید نمی گذاریم با مصدومیت یک بازیکن کنترل از دست ما خارج شود.
 
سرمربی تیم ملی کشورمان تصریح کرد: متاسفانه نتوانستیم از تمام فرصت‌ها استفاده کنیم. این اشتباهات در 2 بخش صورت گرفت بخشی در داخل زمین بود که باید بهتر کار می‌کردیم و بخش دیگر خارج از زمین بود که نتوانستیم به خاطر این اشتباهات حداکثر استفاده را از موقعیت‌های بوجود آمده ببریم. به عنوان سرمربی تیم ملی می‌گویم که من و تمام بازیکنانم از زیر بار مسئولیتی که بر روی دوشمان است فرار نمی‌کنیم.
 
وی ادامه داد: در این 3 بازی برای همه چیز یا هیچ چیز می‌جنگیم. در این 3 مسابقه پیش‌رو یا همه چیز بدست می‌آوریم و یا هیچ چیز عایدمان نمی‌شود این بازی‌ها حکم مرگ و زندگی دارد.
 
کی روش در مورد 16 تیمی شدن لیگ گفت: یک مثال برایتان می‌زنم حتما دیده‌اید پدر مادری که فرزندشان را در مناطق عمومی مثل هواپیما و رستوران و یا جاهای دیگر تنبیه فیزیکی می‌کنند. این مسئله ناراحت کننده است. اما چرا این اتفاق می‌افتد. دلیلش این است که آن بچه در خانه هر کاری که دوست داشته و هر بی‌نظمی که می‌خواسته انجام داده و بعد پدر و مادرش به یکباره از او می‌خواهند در رستوران آداب را به طور کامل رعایت کند و هیچ حرکت غیر عرفی انجام ندهد. قاشق و چنگال را دستش بگیرد و کاملا باشخصیت باشد. در حالی که در 200 روز گذشته در خانه نظم و انضباط را رعایت نکرده است.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: این مشکل هم در لیگ هست و نقطه‌ها و پازل‌های شکسته و گمشده در لیگ ایران زیاد است. فشار مسابقات هم هست. ما نمی‌توانیم بازیکنان را فقط در تیم ملی آماده کنیم. نباید 200 روز قبل را فراموش کرد. تمرکز خیلی مهم است ما در تمرینات تیم ملی بر روی تمرکز تمرین می‌کنیم. بازیکنان باید در لیگ و تیم‌های باشگاهی رشد کند و این رشد فقط در تیم ملی اتفاق نمی‌افتد./زر
برچسب ها: فوتبال ، کی روش ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.