سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیکترین سیاره زمین مانند،‌ بغل گوش ما!

تحقیق در زمینه حیات در سایر منظومه های خورشیدی هر روز موجب کشف تعدادی سیاره از جنبه های مختلف به زمین شبیه هستند شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ ستاره شناسان با تحقیقات و محاسبات تازه خود دریافتند که نزدیکترین سیاره زمین حدود 6/5 سال یعنی معادل 61/5 هزار میلیارد کیلومتر از کره زمین فاصله دارد که این میزان فاصله تقریبا نصف زمین تخمین های قبلی است و این سیاره بسیار به ما نزدیک می باشد.

این نزدیکی به معنای آن است که اگر در این سیاره ساکنان فضایی وجود داشته باشند امواج رادیویی که در سال 2006 ارسال شده را چند روز قبل باید دریافت کنند زیرا این امواج برای رسیدن به مقصد نیازمند چند روز زمان هستند.

محققان با محاسبات و داده های بدست آمده خود از شکارچی سیارات،(تلسکوپ فضایی کپلر) را مورد بررسی قرار دادند و پس از آن متوجه افت نور ستارگان کوتوله که در مداری مشخص قرار دارند شدند و دریافتند که این افت نور به دلیل گذر سیارات اطراف این ستاره ها از مقابل آنها بوده(دقیقا شبیه به همان اتفاقی که در طی گذر زهره از مقابل خورشید افتاد) و در طی تحقیقات متوالی دریافتند که 3 دنیای هم اندازه با کره زمین در بخش کمربند حیات ستارگان شدند.

گفتنی است، کمربند حیات ناحیه ای در مدار است که دمای اطراف ستاره در آن قسمت به حدی می رسد که امکان وجود آب مایع در سطح سیاره وجود دارد./ح
برچسب ها: زمین ، منظومه شمسی ، کپلر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.