سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

مجوز بازگشایی گمرك اصلاندوز صادر شد

استاندار اردبیل گفت: مجوز لازم برای بازگشایی گمرك بخش مرزی اصلاندوز از توابع پارس آباد از سوی معاون امنیتی وزارت كشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اكبر نیكزاد افزود: دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان علاقه مند به از سرگیری فعالیت این گمرك هستند.

وی بازگشایی گمرك مرزی اصلاندوز و رونق آن را به سود دو كشور مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان بویژه مرزنشینان دو طرف دانست و گفت: برای فعال كردن این گمرك رایزنی و مذاكرات متعددی با مقامات مسوول جمهوری آذربایجان شده و در آینده نزدیك این گمرك پس از سال ها تعطیلی بازگشایی می شود.

نیكزاد با بیان این كه این معبر برای تجارت چمدانی مرزنشینان دو كشور باز می شود ،افزود: بازگشایی و آغاز فعالیت این گمرك علاوه بر ایجاد هزاران فرصت شغلی و افزایش چشمگیر عایدات مرزنشینان و پیشرفت منطقه به رشد مبادلات تجاری بویژه ارتقای سطح مناسبات ، مراودات و تحكیم روابط دو كشور بسیار كمك خواهد كرد.

به نقل از خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان ، رئیس كل گمرك آذربایجان هم چند روز پیش با اشاره به اهمیت و ضرورت بازگشایی گمرك 'هُرادیز' (اصلاندوز) از آمادگی كشورش در ارتباط با گشایش این گمرك خبر داد.

'آیدین علی اف' با اشاره به مذاكرات و گفت و گوهای خود با سفیر ایران در آن كشور در زمینه نحوه گسترش روابط و ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد مسافر و گشایش گمرك اصلاندوز افزود:در صورت از سرگیری فعالیت این گمرك حدود یكصد كیلومتر مسیر زمینی جمهوری نخجوان ، باكو كوتاه تر خواهد شد./ب

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، مجوز ، بازگشایی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.