سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ورود سپاه به عرصه فرهنگ و اقتصاد با دستور رهبر انقلاب است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه سپاه به یک نیروی نظامی قدرتمند در کشور تبدیل شده تصریح کرد: ورود سپاه به عرصه فرهنگ و اقتصاد بدون دستور رهبر انقلاب صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پوربا اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سپاه پاسداران در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی که ارتش، نیروهای ژاندارمری و پلیس شیرازه خود را از دست داده بودند و دستگاههای امنیتی کشور کاملا فرو پاشیده بود، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چه از انقلاب می‌گذرد، بهتر می‌توان به درایت رهبر عظیم الشان از تاسیس سپاه پاسداران پی برد و تصمیم بسیار هوشمندانه و مقتدرانه ایشان در این خصوص، مجموعه‌ای از نیروهای انقلابی را گرد هم آورد که می‌توانند در روز مبادای جمهوری اسلامی ایران وارد عرصه شوند.

وی ادامه داد: سپاه توانست در عرصه‌های مختلف نظامی به ‌خصوص زمان دفاع مقدس، تامین امنیت در هنگام اوج تنش‌آفرینی منافقین و ایجاد کودتاها و اغتشاشات و تولید قدرت نرم به وسیله بسیج نقش‌آفرینی کند و مدل نمونه‌ای برای مجاهدین عراق، مجاهدین سوریه و حزب الله لبنان شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به بعد اطلاعاتی و امنیتی سپاه توضیح داد: در ابتدای انقلاب دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی کشور فرو پاشیده بود و ساواک هم مورد غضب انقلاب قرار داشت؛‌ لذا سپاه در مسائل انتظامی و امنیت داخل شهرها به کمک پلیس، کمیته و نیروی ژاندارمری شتافت و در مرزها و دفاع سرزمینی نیز کمک حال ارتش شد.

حقیقت پور درباره حضور سپاه در عرصه‌های دیگر همچون فرهنگی و اقتصادی گفت: ورود سپاه به عرصه‌های دیگری که در قانون تعریف نشده، حتما بر اساس مجوز فرمانده کل قوا است؛ ‌زیرا نقطه نظرات و فرامین ایشان فوق قانون است و ورود سپاه به عرصه فرهنگ و اقتصاد بدون دستور معظم له صورت نمی‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اکنون سپاه به یک نیروی نظامی قدرتمند تبدیل شده که در عرصه‌های هوایی، دریایی، زمینی فعال است و نیروی مقاومت آن نیز در تامین امنیت کلی کشور به نحو احسن رفتار کرده است/ س

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، سپاه ، به ، فرهنگ ، و ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.