سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اما و اگر های بسته شدن درب های اپل برای ایرانی ها

خطای 1009 ، شاید شما هم در هنگام دانلود برنامه از apple store این خطا را دیده باشید، اما مشکل از کجاست ؟

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگران ؛ یک نرم افزار جدید برای آیفون طراحی شده است که تمامی فرمول های ریاضی و جبر را با روش اثبات آنها روی تلفن همراه می آورد.
خیلی وقت بود داخل apple store (فروشگاه مجازی شرکت اپل که تنها راه دانلود و دریافت نرم افزار برای دستگاه های جیلبریک نشده ی اي شرکت هست) به دنبالش می گشتم و پیدايش نمی کردم.
اما همین پنجشنبه بلاخره داخل یک سایت اروپایی لینک دانلود آن نرم افزار را پیدا کردم ، با کلی اشتیاق روی لینک کلیک کردم و مستقیما من را به داخل apple store ارجاع داد.



داخل apple store برای هر نرم افزار یک توضوح کوتاه نوشته شده و چند عکس از خود برنامه هم گذاشته اند، عکس ها را که دیدم مطمئن شدم همآن نرم افزاری است که دنبالش می گشتم.
بالای صفحه بر روي گزینه ی free  کلیک و apple id خودم را وارد کردم ، دو سه دقیقه ای نگذشته بود که خطا داد ، خطای 1009 ، خدایا این دیگه چه خطاییه !!!! دستگاه من که عیبی ندارد ، شروع کردم به جستجو کردن در اینترنت که خطای 1009 چرا اتفاق می افته؟



توی انجمن سایت اپل يک جواب متفاوت پیدا کردم ، جالب بود تنها کاربران ایرانی این مشکل را داشتند و به زبان فارسی نوشته بودند که چرا ما نمی تونیم نرم افزار دانلود کنیم ، آيا به خاطر تحریم هاست ؟؟؟؟؟!!!

شاید شما هم این error رو دیده باشید ، خطای 1009 خبر از تحریم های اپل برای ایرانی ها را می دهد

اما چرا؟! مشکل اساسی این شرکت با ایرانی ها چيست؟؟!!
کینه توزی شرکت اپل با کارابران ایرانی سابقه طولاني دارد ، پارسال یک دانشجوی ایرانی برای خرید  iphone (تلفن هوشمند شرکت اپل) به يکي از فروشگاه هاي زنجيره اي اپل در آمريکا می رود اما به محض اینکه با دوست خود فارسی صحبت می کند، فروشنده در یک اقدام عجیب گوشی را از او پس می گیرد و می گويد متاسفانه ما نمی تونیم به شما دستگاه های شرکت اپل را بفروشیم.
این دانشجوی ایرانی، با تعجب زیاد علت را پرس و جو مي کند و فروشنده در پاسخ به او فقط می گويد : " به ما گفتن به ایرانی ها محصولی را نفروشیم "، اما چرا؟



فورا این موضوع در اینترنت پخش می شود و سایر کاربران هم از برخورد بد فروشنده های اپل با ایرانی ها شکایت می کنند ، به قدری این مسئله مهم شده بود که تقریبا همه ی شبکه های خبری معتبر دنیا آن را پوشش دادند و حتی با دانشجویي که اين مشکل برايش اتفاق افتاده بود مصاحبه کردند.
اپل در پاسخ به این مسئله می گويد: "این مشکل به خاطر تحریم ها نیست و با فروشنده ی خاطی هم برخورد می کند" ، اما آیا واقعیت داره ؟
و حالا ما ایرانی ها چه کار باید انجام دهيم منتظر لطف شرکت اپل باشیم تا یک بار دیگر در های اپ استور را براي ما باز کند ؟؟؟!!! مطمئنا نه ، چرا که اپ استور با تمام مزیت هايش معایبی داره که خیلی هم ،ارزش منتظر بودن را ندارد.

معایب app store

- توضیحات نرم افزار ها به زبان اینگلیسی است ،

در واقع کاربران ایرانی نمی توانند به زبان فارسی توضیحات نرم افزار ها را ببینند و این باعث می شود شما خیلی از نرم افزار ها را روی سیستم خود اضافه کنيد اما قبل از نصب و دانلود، شناخت درستی نسبت به آنها نداشته باشید ، حال اگر لازم باشد نرم افزاری را خریداری کنید امکان دارد برای برخی اپ ها پول خود را هدر دهيد.

- معیار های اخلاقی در خیلی از نرم افزار ها رعایت نشده است.

در APP STORE هیچ محدودیت اخلاقی وجود نداره این در حالی است که امکان دارد کاربر تلفن های اپل فرزند نوجوان شما باشد ، با این وجود شما هیچ کنترلی را روی تلفن همراه فرزند خود نخواهید داشت.

- هنگام ساخت Apple ID امکان انتخاب ایران به عنوان ملیت وجود ندارد.

در واقع اپل با این کارش مستقیما به ما ایرانی ها توهین کرده است، چرا که برای ساخت Apple ID نیاز به تعیین ملیت وجود دارد که شما نمی تونید ایران را به عنوان ملیت خود انتخاب کنید.



- فروشنده های تلفن همراه در کشور هایی مانند ایران به راحتی می تونند از شما سواستفاده کنند

حتما شما هم با این موضوع رو برو شده اید، موقوع خرید دستگاه های اپل فروشنده ها با گرفتن مبالغ زیاد ادعا می کنند بسیاری از نرم افزار های این شرکت را برای شما نصب می کنند.
اما در واقع با این کارشان هیچ توجهی به حقوق طراح نرم افزار نمی کنند ، فروشنده ها با یک اپل ای دی تعداد زیادی نرم افزار را خریداری می کنند و بعد روی دستگاه های مختلف آنها را نصب می کنند ، با این وجود شما نمی توانید هیچ کدام از نرم افزار های خود را به روز کنید و برای بروز کردنشان مجددا به فروشنده ی تلفن همراه خود نیازمند خواهيد بود.

- اپل تا کنون به خوبی حقوق طراحان نرم افزار های ایرانی را رعایت نکرده است


اما با این وجود از کجا باید نرم افزار دریافت کنیم.

پیشنهاد ما به شما

استفاده از نرم افزار سیبچه ، سیبچه نرم افزاری مانند  app store مي باشد، با این تفاوت که توسط ایرانی ها ساخته شده و مدیریت می شود.
محیط سیبچه تفاوت چندانی با app store ندارد اما در ان خیلی از معیار های فرهنگي ما رعایت شده است که از آنها در داخل app store خبري نيست.
سیبچه با رعایت حقوق طراحان نرم افزار های ایرانی آنها را در اختیار شما می گذارد ، علاوه براین شما در سیبچه نرم افزار هایی را می تونید پیدا کنید که نمونه ی آنها در app store وجود نداره ، از جمله ی این نرم افزار ها می توان به نرم افزار رهیار و بانک تجارت اشاره کرد.



اما برای استفاده از سیبچه باید دستگاه خود را جیلبریک کنید ، دریچه در گفتگو با مهندس بشیرزاده، کارشناس فناوری اطلاعات و از طراحان سیبچه ، معایب جیلبریک کردن رو سوال پرسیده است.
وی پایین آمدن سرعت دستگاه پس از جیلبریک شدن را شایعه دانسته و گفت "اگر جیلبریک کردن مشکلی برای دستگاه ایجاد می کند چرا آن را در کشور های اروپایی و یا امریکا ممنوع نمی کنند"
علاوه بر این با جیلبریک امکاناتی از قبیل بلوتوث به دستگاه شما اضافه می شود.

لینک سیبچه

گزارش از : سامان صباغی



برچسب ها: دریچه ، اخبار ، فناوری ، اپل ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
دانیال
۱۶:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
قراره تا چند روز آینده این محدودیت برداشته بشه
امیر
۱۵:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
واقعا برای اونایی که میگن اپل بهترین کمپانی دنیاست،متاسفم....
hojat
۱۴:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام
دیگه این ارور را نمیده....
فکرکنم خوب شد
آآآآآآآآآآآآآآخ جون
امیر حسین
۰۸:۳۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
اما اگر دستگاه را جیلبریگ کنید پس از نصب پلیر به خوبی متوجه می شوید که بسیار سرعت دستگاه پایین آمده و تمام فیلم ها گیر میکنند.
اما این مشکل در دستگاه های جیل نشده نیست.اینکه آنها در آمریکا هم این کار را میکنند به خاطر هزینه های زیاد برای خرید نرم افزار است و هیچ ربطی به مسایل دیگر ندارد.
شهرام
۱۹:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
بزرگترين خطا از طرف خود ماست كه با اينهمه متخصص ايراني كه در خدمدت ابرشكت هاي جهان هستند تا كنون نتوانستيم حرفي براي گفتن در اين عرصه داشته باشيم ... گاهي اوقات ارزش فناوريهاي كوچك خيلي ملموس تر از فناوريهاي بزرگي مثل فرستادن موشك و ... است . انشاا.. سالهاي بعد محصولات داخلي در شأن ايران داشته باشيم كه هموطنانمان نيازي به خريد دستگاه هاي خارجي نداشته باشند ...
محمد
۰۸:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
الان يعني اگه شما آيفون داشته باشي با ارزش تره و اسه مملكت تا اينكه خودمون ماهواره درست كنيم و توسط موشكهاي خودمون در مدار قرار بديم؟؟؟؟؟؟
عجب!!!!!!!!
مجتبی
۱۸:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دوستان برای کاربران سامسونگ هم مشکل تحریم بوجود اومده..تنها نیستید
رضا
۱۸:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
منکه خیلی وقته دستگاهمو جیلبرک کردم هیچ مشکلی هم نداشته .
امير
۱۶:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
متاسفم براي اين شرکت خوب اين سياسي بازي ها چيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
چرا واقعا اپل اينکارو کرده
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
من هم اين خطا رو ديدم