سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن سکته مغزی ایران:

اولویت در سکته های مغزی کنترل خوب زمینه های خطر این بیماری است

سکته های مغزی در یک دوره ای کاهش یافت که مهم ترین علت آن کنترل خوب زمینه های خطر از جمله فشار خون، قند خون و چربی بالا بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد رضا عینی، رئیس انجمن سکته مغزی ایران در نشست خبری 20 کنگره نورولوژی و الکترو فیزیولوژی بالینی ایران گفت: در افرادی که سکته مغزی کرده اند طی مدت 4 ساعت باید تشخیص و درمان انجام گیرد و هر چه این خدمات زودتر انجام شود وضعیت بیمار بهتر خواهد یبود.
 
وی افزود: مهمترین محدودیت ما برای تزریق آمپول ضد لخته خون، دیر رسیدن بیمار است اگر در سطح شهر مراکزی برای این کار وجود داشته باشند و پرسنل اورژانس نیز با این مراکز در تماس باشند بیماران را باید به این مکانها ارجاع دهند.
 
وی تصریح کرد: اقدام مهم در سکته قلبی این است کاری کنیم که سکته بروز نکند پیشگیری از فشار خون بالا، قند بالا، چربی خون ، بیماری های قلبی و مصرف سیگار زمینه هایی هستند که از بروز سکته مغزی جلوگیری می کنند و ما باید این را فراموش نکنیم سکته های مغزی در یک دوره ای کاهش یافت که مهم ترین علت آن کنترل خوب زمینه های خطر بوده است.
 
وی ادامه داد: سیر تحولات در رشته مغز و اعصاب زیاد است بیش از 40 درصد افراد دائم دچار سردرد می شوند و بیشترین علت این که افراد از کار خود مرخصی می گیرند به دلیل سردرد است.
 
عینی اظهار کرد: 5 بیماری سردرد ، ام اس، آلزایمر، سکته مغزی و تشنج در جامعه  ما نفوذ زیادی دارند.
 
وی با بیان اینکه 98 درصد سردردها خطرناک نیستند عنوان کرد: سردردهای ناگهانی سردردی که محل خاصی در سر را در بر بگیرد، سردردی که شب فرد را از خواب بیدار کند و سردردی که در سن بالاتر از 50 سال شروع شود سردردهایی هستند که باید جدی  گرفته شود./ح
برچسب ها: سکته مغزی ، سردرد ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.