سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت دکتر عطاردی به کشور پس از 16 ماه حبس

معاون وزیر علوم: استکبار جهانی نمی‌تواند ببیند کشوری پیشرفت می‌کند

هواپیمای دکتر سید مجتبی عطاردی استاد بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف در امریکا، صبح امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و این استاد دانشگاه پس از 16 ماه حبس و در میان استقبال خانواده، اعضای هیات علمی دانشگاه شریف و جمعی از مسئولان وزارت علوم به وطن بازگشت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عطاردی که در آذرماه سال 90 به منظور شرکت در یک سمینار علمی به آمریکا سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد و دادگاه آمریکایی پس از گذشت 16 ماه حبس خانگی، حکم آزادی وی را صادر کرد.

دکتر محمد مهدی‌نژاد معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، در مراسم استقبال از دکتر عطاردی، گفت: دکتر عطاردی در حوزه کاربرد ید طولانی دارد و یکی از استادان برجسته‌ای به شمار می‌رود که علاوه بر فعالیت در حوزه تولیدات علمی توانسته‌ است علم خود را نیز در حوزه کاربرد بکار گیرد.

وی افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند ببیند کشوری پیشرفت می‌کند و زمانی که شاهد پیشرفت کشوری است سعی دارد، آن کشور را از مدار خارج کند به همین دلیل نیز آنها در برخورد خود با دکتر عطاردی قصد ایجاد رعب و هراس در جامعه علمی بودند به این نحو که جامعه علمی باید با اجازه ما عمل کند، اما در داخل نتیجه معکوس گرفتند.

وی در ادامه گفت: با وجود آنکه دکتر عطاردی دارای پرونده روشنی بود، اما اقدام آنها باعث شد که جامعه بشریت 16 ماه از خدمات ایشان محروم بماند، اما در نهایت آزادی وی نشان می‌دهد که اتهامات واهی بوده است.

مهدی‌نژاد در خصوص دلیل بازداشت دکتر عطاردی در 16 ماه اخیر، تصریح کرد: این اقدام آنها بهانه‌ بوده است، چرا که بهانه کردند که در این مدت قصد داشتند پرونده وی را بررسی کنند و باید طی این زمان آن کشور را ترک نمی‌کرده اما در نهایت حکم برائت داده شد.

وی همچنین در خصوص گفته خانواده وی مبنی بر اینکه دکتر عطاردی نمی‌تواند تا 10 سال به کشور آمریکا سفر کند نیز گفت: بنده هنوز چنین موضوعی را نشنیده‌ام و مباحث این چنینی پیگیری می‌شود.

مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز پیش از این درباره آزادی دکتر عطاردی استاد ایرانی بازداشتی در آمریکا گفت: با پیگیری‌های مستمر وزارت امور خارجه، این استاد دانشگاه، آزاد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بلافاصله پس از بازداشت دکتر عطاردی، تمهیدات لازم برای حمایت حقوقی از وی به‌عمل آمد که موجب تبدیل حکم بازداشت به حبس خانگی شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.