سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر عزتی در پنجمین دوره مسابقات قرآنی ارتش ایران و عمان:

قرآن یگانه عامل ایجاد وحدت بین جوامع اسلامی و نیروهای مسلح است

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان جهان است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌برد، لذا یگانه عاملی که باعث ایجاد وحدت در بین جوامع اسلامی و نیروهای مسلح خواهد شد قرآن است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر "نصرالله عزتی" معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتش عمان که صبح امروز به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در هتل ارم برگزار شد، گفت: مهم‌ترین و بدیهی‌ترین اقدامات در سطح نیروهای مسلح اجرای مسابقات قرآن بین ارتش‌های کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان جهان است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌برد، لذا یگانه عاملی که باعث ایجاد وحدت در بین جوامع اسلامی و نیروهای مسلح خواهد شد قرآن است.

امیر عزتی افزود: بحث‌های فتنه‌انگیزی از زمان پیامبر تاکنون به این شدت نبوده است، چرا که دشمنان امروزه برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن و حتی بین مکاتب سنی تلاش می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع افزود: در راستای ایجاد انسجام و اتحاد بین کشورهای اسلامی باید به قرآن رو بیاوریم که یکی از برکات مهم انقلاب ترویج فرهنگ قرآنی در بین نیروهای مسلح است.

وی افزود: فرهنگ قرآن و درک مفاهیم آن و عمل به قرآن به تدریج جای خود را در جمع نیروهای مسلح باز کرده است و سازمان‌های عقیدتی سیاسی نقش فعالی در این زمینه ایفا کرده‌اند به طوری که اکنون هزاران حافظ و قاری قرآن در نیروهای مسلح داریم.

امیر عزتی تصریح کرد: علی‌رغم همه تلاش‌هایی که برای ایجاد تحریف در قرآن شده هیچ تحریفی در این کتاب آسمانی صورت نگرفته، چرا که جهان اسلام همیشه در برابر اهانت‌های صورت گرفته علیه قرآن واکنش نشان داده و ایستادگی کرده‌اند، همان‌طور که بعد از اهانت‌های سلمان رشدی به قرآن واکنش‌های تندی نشان دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری برای ایجاد انسجام و اتحاد بین نیروهای مسلح کشورهای اسلامی باعث برگزاری مسابقات قرآنی بین کشورهای اسلامی شده است.

هم چنین در این مراسم سردار "ساجدی‌فر" معاون تبلیغات روابط عمومی وزارت دفاع با اشاره به جزییات این مسابقات گفت: این مسابقات در چهار سطح حفظ کل، ۱۸ جز، ۱۰ جز و شش جز برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این مسابقات ۱۵ نفر از کشور عمان و ۱۲ نفر از ایران شرکت داشتند که شش داور بین‌المللی این مسابقات را داوری می‌کردند.

ساجدی‌فر ادامه داد: هدف از برگزاری چنین مسابقاتی افزایش رفاقت بین کشورهای اسلامی است که این دوره از مسابقات پنجمین دوره مسابقات دوستی بین نیروهای مسلح ایران و ارتش عمان است.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام "آل هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام "قندهاری" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سردار آسودی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.