سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار به طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)

امسال 20میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مراحل باقی مانده طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: مرحله دوم طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام شامل ایجاد شبستان و صحن جدید در میدان احمدی سابق تا شهریور به بهره برداری می رسد.

هوشنگ عشایری گفت: مرحله بعد طرح توسعه حرم مطهر احمد بن موسی شامل ایجاد سر در ورودی در مقابل مسجد نو ، مناسب سازی فضا با نماد های مذهبی و اسلامی، کف پوش کردن از سه راه احمدی تا حرم مطهر و زیباسازی دیوار بزودی آغاز می شود و تا 4 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای آغاز مرحله سوم طرح توسعه حرم برای امتداد رواق بین الحرمین ( مابین حرم های مطهر احمد بن موسی و سید علا الدین حسین علیها السلام )خبر داد و افزود: در این مرحله به عرض 25 تا 60 متر رواق و منظر ساخته می شود.

به گفته این مقام مسئول ، اختلاف نظرهایی بین مشاوران طرح ، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی فارس درخصوص ضلع شروع مرحله سوم وجود دارد که بزودیی در جلسه مشترک نهایی می شود.

عشایری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس قولی که به مردم داده ایم توسعه حرم احمدبن موسی(ع) را تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام می رسانیم.

وی یادآور شد: فاز نخست طرح توسعه حرم ساخت خیابان 9 دی بود که با 35 میلیارد تومان هزینه در کمتراز چهار ماه تملک ، آزادسازی و ساخته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تمام کارهای اجرایی و عمرانی شهر شیراز باید با محوریت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) انجام شود، افزود: در طرح توسعه این حرم مطهر بحث‌های مهمی از جمله حل معضل ترافیک عبوری، احداث ساختمان‌های خدماتی، مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتی مورد نیاز پیش‌بینی شده‌ است.

وی اضافه کرد: این طرح جامع در محدوده‌ای به وسعت 54 هکتار مصوب شورای عالی شهرسازی است و برای نخستین مرتبه، آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) را دارای یک طرح جامع و کامل برای توسعه، بازسازی و عمرانی می‌کند که دارای سه بخش، شناسایی، مسئله‌یابی، توان‌سنجی و تدوین برنامه توسعه و احیای مجموعه شاه‌چراغ(ع) از چشم‌انداز تا هدف است./س

برچسب ها: توسعه ، شاهچراغ ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.