سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

معادن متعلق به بیت المال است و بهره بردارباید سهم خود را پرداخت كنند

استاندار مرکزی در دومین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش معادن استان مرکزی که با حضور معاون وزیرصنعت ، معدن و تجارت تشکیل شد، گفت: معادن کشور متعلق به بیت المال است و هر کس می خواهد بهره برداری کند باید سهم خود را پرداخت كنند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،علی اکبر شعبانی فرد افزود: کشور سرشار از منابع خدادادی است که این منابع با مدیریت مناسب می تواند به ثروتی عظیم تبدیل شود.
وی اظهار داشت:استان مرکزی نیز یکی از استان های مملو از منابع خدادادی است و وجود سه کارخانه نورد پروفیل زرندیه، کارخانه بیلت امیرکبیر خیرآباد همچنین کارخانه فولاد خمین، نشانگر توانمندی این استان در استفاده از صنایع معدنی است.
وی افزود: استان مرکزی باتوجه به وجود زیرساخت های لازم و مناسب آماده سرمایه گذاری در حوزه معادن است.
رئیس کارگروه توسعه بخش معدن استان همچنین در ادامه به تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش معدن از سوی دولت اشاره کرد و گفت: از اقدامات بسیار ارزنده دولت تشکیل این ستاد در استان ها است و استان مرکزی نیز باتوجه به موقعیت خاص خود در حال بررسی وضعیت معدنی خود است.
 شعبانی فرد بازنگری مجدد معادن و پروانه های قبلی، استفاده مواد اولیه معادن در خود استان، بگرداندن هزینه درآمد معادن به بیت المال، تقویت بخش معدنی درستاد وزارتخانه همچنین تقویت ناظرین، تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، ابطال بسیاری از معادن و خارج کردن معادن از انحصار خانوادگی، طبقه بندی معادن در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، تحقق کمیته کارشناسی متشکل از کارشناسان همچنین تعیین حق تعرفه به تشخیص وزرات خانه را از جمله اهداف این ستاد در استان مرکزی عنوان کرد./ب

برچسب ها: استاندار ، مرکزی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.