سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ پوسیدگی دندان را جدی بگیرید؛

90 درصد کودکان 9 ساله ایرانی مسواک نمی­زنند

پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی شایع‌ترین بیماری است، بطوری که 90درصد کودکان 9ساله و 68درصد افراد 12 ساله دچار پوسیدگی دندان هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از مرکز بهداشت خراسان‌رضوی، پوسیدگی دندان بعد از سرماخوردگی شایع‌ترین بیماری است، بطوری که 90درصد کودکان 9ساله و 68درصد افراد 12 ساله دچار پوسیدگی دندان هستند.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند برای بهبود شرایط، ضمن رعایت بهداشت دهان و دندان در صورت مشاهده علائمی چون حساس شدن دندان به سرما،گرما، ترشی و شیرینی، درد دندان هنگام جویدن غذا، تغییر رنگ دندان‌ها، درد ناگهانی و شبانه در دندان‌ها، لقی دندان‌ها، خروج چرک از لثه، تغییر رنگ یا خونریزی لثه، وجود جرم دندان، بوی بد دهان، وجود هرگونه زخمی در دهان که پس از دو هفته بهبود نیابد، به دندانپزشک مراجعه شود.

مسواک‌ها هر 3 تا 6 ماه باید تعویض شوند.

همچنین با تمیز کردن سطوح خارجی، داخلی و جونده دندان‌ها حداقل دو بار در روز با مسواک و حداقل یکبار با نخ دندان، مصرف بیشتر میوه، سبزیجات و مواد لبنی در غذای روزانه، کاهش تعداد دفعات مصرف قندی و شیرین، استفاده از ترکیبات فلوراید(دهانشویه، ژل، وارنیش و قرص) با مشورت دندانپزشک، خودداری از شکستن اجسام سخت مانند پسته و فندق با دندان می‌توان از بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

مرکز بهداشت خراسان‌رضوی نسبت به مراجعه منظم حداقل هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک برای معاینه تأکید می‌کند تا پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌ لثه بموقع تشخیص داده شوند. همچنین مسواک‌ها بطور معمول 3 تا 6 ماه و بویژه زمانی که موهای مسواک حالت طبیعی ندارند، باید تعویض شوند/س

برچسب ها: پوسیدگی ، دندان ، مسواک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.