سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

میزبانی مازندران از کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی

کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی، آبانماه امسال در استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: ابن شهر آشوب ساروی یکی از شخصیت های برجسته علم و فقاهت بوده که متأسفانه تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: با برگزاری این کنگره قدم های بسیار مثبتی برای معرفی این عالم مازندرانی به جامعه دینی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد : علامه ابن شهر آشوب ساروی تنها متعلق به شهر ساری و یا استان و کشور نیست بلکه تعلق به جهان اسلام و تشیع دارد که این شخصیت نام او در تاریخ ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دبیرخانه کنگره حدود دو سال است که با جدیت و حمایتهای نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران در حال فعالیت بوده و موفقیت های ارزنده ای برای معرفی هر چه بیشتر این شخصیت جهان تشییع داشته است.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از تصمیم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری برای نامگذاری میدانی جدید به نام ابن شهرآشوب در ساری قدردانی کرد.

وی، برگزاری همایش بین‌المللی ابن‌شهر آشوب را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال این اداره کل دانست و افزود: ابن شهرآشوب ، خدمات ماندگار و پرباری به مذهب تشییع داشته و افتخار سرزمین علویان و مازندران است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.