سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

ارائه آموزش پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر برای 399000 نفر در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته برای 399 هزار نفر در آذربایجان‌ غربی آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر ارائه شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران یحیی شرفی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای انسداد مرزی، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از کشورهای همسایه وارد می‌شود و اینکه مقصد سوداگران مرگ ترانزیت مواد مخدر به خارج از کشور است، اقداماتی برای پیشگیری از فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در مرز های استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این اقدامات، تصریح کرد: احداث 74 کیلومتر کانال، یک هزار متر دیوار بتنی، 60 سنگر، 15 هزار و 30 متر فلس کشی و ساخت برجک و ... از جمله اقدامات انجام گرفته در مرزها هستند.

شرفی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش آحاد جامعه، افزود: سال گذشته بیش از 399 هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به اعتیاد را فراگرفته‌اند که 15 درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا 56 برنامه توسط صدا و سیمای مراکز ارومیه و مهاباد تولید و پخش شده که در مجموع در بخش فرهنگی یک میلیارد و 895 میلیون ریال اعتبار به دستگاه‌های مختلف تخصیص پیدا کرده است.

شرفی با اشاره به تخصیص بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون ریالی در حوزه درمان، افزود: بیش از 17 هزار بیمار مبتلا به مواد مخدر تحت درمان قرار گرفته‌اند که افزایش دو کمپ ترک اعتیاد و پلمب مراکز غیر مجاز کمک شایانی در امر ساماندهی درمان معتادان کرده است.
برچسب ها: مخدر ، اعتیاد ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.