سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تصفیه روزانه یک میلیون و ۷۸۰هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه های کشور

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران گفت: روزانه یک میلیون و 780هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه های کشور تصفیه می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،جودت در نشست مشترک با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس و مدیر عامل پالایشگاه تبریز پترولیوم با بیان اینکه این میزان تولید حاصل فعالیت 9 پالایشگاه کشور است، گفت: تا پایان سال 94 ظرفیت این پالایشگاه ها به دو میلیون و 560 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

وی افرود: نزدیک به 30 درصد نفت خام این پالایشگاه ها تبدیل به مازوت می شود که علاوه بر تامین سوخت برخی نیروگاه ها می تواند در تامین خوراک برخی پالایشگاه های خصوصی و کوچک نیز به کار رود.

جودت یادآوری کرد: شرکت نفت ایران علاوه بر تامین خوراک پالایشگاه های کوچکی که بر پایه مصرف سوخت مازوت کار می کنند، می تواند فراورده های این شرکت ها را با قیمت های خوبی خریداری کند.

وی گفت: این فرایند می تواند ارزش گفته فراورده های کم ارزشی همچون مازوت را 30 تا 40 درصد افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این حوزه سود آوری قابل قبولی به همراه دارد، گفت: شرکت ملی نفت ایران مشکلی در تامین سوخت و خریداری فراورده های این پالایشگاه ها ندارد.

جودت با بیان اینکه راه اندازی مراکز تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت از اولویت های اصلی وزارت نفت و نهاد ریاست جمهوری به شمار می رود، افزود: برای این منظور تحقیقات گسترده ای به صورت کنسرسیوم در دانشگاه صنعت نفت و دیگر مراکز دانشگاهی کشور در حال انجام است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های خوب منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس می توان از آن برای راه اندازی و استقرار این مراکز بهره برد.

جودت با بیان اینکه روزانه بیش از پنج هزار تن کاتالیست HDS در کشور مصرف می شود، گفت: با وجود فعالیت چندین تولید کننده کاتالیست هنوز نیاز به راه اندازی این واحدها در کشور احساس می شود./س

برچسب ها: تصفیه ، روزانه ، نفت خام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.