سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از دوربين موبايل باعث ارتقا نگاه درعكاسي شده است

ميزگرد تخصصي عكاسي با موبايل و گردشگري با حضور سعيد محمودي ازناوه رضا وثوق و اشكان بروج پنجشنبه شب در دومين روز از جشنواره فيلم و عكس تهران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، محمودي با اشاره به تفاوت ميان دوربين هاي ديجيتال و آنالوگ گفت:" از 24 سالي كه عكاسي كردم تنها دو تا دوسال و نيم آن به طور جدي با دوربين ديجيتال  بوده است. با اين حال ما بايد به روز باشيم و همراه با تكنولوژي پيش رويم. اگر روزي بتواني تمامي فعاليت هاي خود را با دوربين موبايل هم انجام دهيم مشكلي وجود نخواهد داشت و شايد در آن روز ديگر مجبور نباشيم كه  دوربين هاي سنگين عكاسي را حمل كنيم. با اين حال موبايلی شدن عكاسي براي ما خيلي خوشا يند نيست. اما استفاده از دوربين موبايل باعث ارتقا نگاه درعكاسي شده است."
وي ادامه داد: با اين حال شايد نياز باشد كه ما به مردم بگویم بين عكس گرفتن و عكاس بودن تفاوت بسياري است و قرار نيست هركسي عكس مي گيرد عكاس باشد. ممكن است مردم عكس هايي گرفته باشند كه من به عنوان عكاس حرفه اي آن را نگرفته باشم اما كسي كه سال ها در اين عرصه كار كرده عمق كارش بيشتر از گستره عكس هايي است كه ما مي بينيم. 
رضا وثوق هم با بيان اينكه حضور راننده ها در خيابان ها تهديدي براي  رانندگاه مسابقات فرمول يك نخواهد بود گفت: افزايش تعداد افرادي كه عكس مي گيرند خطري براي عكاسان حرفه اي نيست. عكاسان قوانين و حريم عكاسي را به خوبي مي شناسند اما به تدريج جامعه عكس ها را كنترل مي كند.  در ابتدا عكس هايي از حريم شخصي افراد كه با بلوتوث رد و بدل مي شد خيلي زيادتر از حالا بود و ما الان ديگر از اين عكس ها كمتر مي بينم. اما با همه اينها  دوربين عكاسي براي عكاسي است و دوربينهاي عكاسي هنوز هم سازندگان موبايل را ترغيب مي كنند كه دوربين بهتري بسازند.
اشكان بروج هم با بيان اينكه با ظهور دوربين هاي موبايل انقلابي در گردشگري بوجود آمد توضيح داد:" سفرنگاري سال ها بود كه فراموش شده بود اما در حال حاضر مردم ياد گرفته اند كه با استفاده از عكس هاي خود داستان سفر را بنويسند و اين اطلاعات سفر و گردشگري از طريق وبلاگ ها و شبكه هاي اجتماعي بين مردم جاري مي شود و بسياري از مردم از مناطق  گردشگري و توريستي اطلاع پيدا مي كنند كه در اين حالت بايد فشارهاي محيط زيستي و اجتماعي ناشي از اين سفرها را كنترل كرد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.