سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود رفتارهای عابران پیاده و رانندگان در پایتخت

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: رفتار موتور سواران در پایتخت نسبت به گذشته بهتر نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، شهرام جباری زادگان افزود: آموزش نه تنها در حوزه ترافیک بلکه در بسیاری از حوزه های اجرایی می تواند زیربنای اهداف و سیاست هایی باشد که از سوی سیاست گذاران تبیین و تعریف می شود.
 
وی با اشاره به این که رفتارسازی در حوزه ترافیک از نقش کلیدی و اساسی برخوردار است، اعلام کرد: رفتارهای ترافیکی در جامعه به عنوان شاخص ارتباطات انسانی و مناسبات اجتماعی، نشان دهنده فرهنگ پذیری آن جامعه است.
 
33 هزار کشته و مجروح در تصادفات نوروز جای تامل دارد
 
وی با بیان اینکه پدرها و مادرها به عنوان الگوی رفتاری فرزندانشان تاثیر خیلی زیادی بر روی کودکان دارند، تصریح کرد: در مطالعات روان شناسی این نکته به اثبات رسیده که آموزش از سنین کودکی و حتی قبل از ورود به مدرسه اثرگذارتر است.
 
جباری زادگان با تاکید بر این که انتقال مفاهیم اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی به کودکان حتی از سنین مهد کودک از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: البته تاثیرگذارترین نقش را والدین دارند چرا که فرزندان ناظر اعمال و رفتار آنها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه کشته شدن یک هزار و 136 نفر و مجروح شدن 32 هزار نفر از هموطنان در جریان تصادفات رانندگی در ایام نوروز جای درنگ بسیار دارد، افزود: البته آن چیزی که بیشتر جای تامل دارد، برگزاری جشن برای چنین اتفاقی است.
رفتار موتور سواران تفاوت چندانی نکرده است .
 
جباری زادگان با بیان این که راه های کشور ما ایمن و استاندارد نیستند و علاوه بر آن خودروهایی که در کشورمان تولید میشوند نیز از ایمنی لازم برخوردار نمی باشند، اظهار کرد: البته ناگفته نماند عامل انسانی در تصادفات رانندگی نقش پر رنگی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه رفتارهای ترافیکی در پایتخت نسبت به چند سال گذشته خیلی بهتر شده، تصریح کرد: مجموعه ای از عوامل که بخشی از آن به آگاهی های اجتماعی مردم بر می گردد باعث شده تا رفتارهای ترافیکی قابل قبولی را شاهد باشیم.
 
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با اعلام اینکه طی چند سال اخیر به رغم افزایش قابل توجه وسایل نقلیه در تهران، شاهد کاهش تلفات و جراحات ناشی از تصادفات رانندگی بودیم، خاطرنشان کرد: در این چند سال هم رفتار رانندگان و هم عابران پیاده بهبود محسوسی پیدا کرده اما در این میان رفتار راکبان موتور تفاوت چندانی نکرده است. /ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.