سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله سایبری گسترده به اداره آمار و ارقام استرالیا

اداره آمار و ارقام استرالیا امروز جمعه از حمله مکرر هکرها به شبکه رایانه ای این اداره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، اسناد طبقه بندی شده و گزارشها حکایت از آن دارد که شبکه رایانه ای اداره آمار و ارقام استرالیا طی چهار سال گذشته بارها هدف حمله هکرها قرار گرفته است.
بر اساس این گزارشها ، هکرها برای مشاهده اطلاعات محرمانه درباره اقتصاد استرالیا طی هفت ماه در سال 2012، دست کم یازده بار به شبکه رایانه ای اداره آمار و ارقام این کشور حمله کرده اند .
اغلب این حملات پیش از انتشار اطلاعات محرمانه ای صورت گرفته است که بر بازار مالی استرالیا همچون نرخ تورم ، بهای خرده فروشی و تولید ناخالص داخلی تاثیرگذار است.
اداره آمار و ارقام استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد تاکنون هیچیک از تلاش ها برای نفوذ به شبکه رایانه ای این اداره موفقیت آمیز نبوده است و هکرها به اطلاعات مهم اقتصادی یا دیگر اطلاعات محرمانه این اداره دسترسی پیدا نکرده اند.
این در حالی است که شبکه های رایانه ای بانک مرکزی استرالیا نیز سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و بیم آن می رفت که هکرها به شبکه های رایانه ای دفتر نخست وزیری ، وزارتخانه های دفاع و امور خارجه این کشور حمله کرده باشند.
کارشناسان امنیتی استرالیا معتقد بودند ریشه این حملات در چین است اما پکن ادعاهای مطرح شده در این زمینه را بی اساس می دانست.

برچسب ها: بین المل ، استرالیا ، هکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.