سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخاذی سارقی در فضای مجازی با تغییر هویت

رییس پلیس فتا البرز از دستگیری عامل انتشار فساد در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم اقرار کرد به راحتی تغییر هویت و از کاربران اخاذی کردم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ نیکنام گفت: در پی رصد سایت ها و پایش فضای مجازی کارشناسان این پلیس در سایتی عمومی ، پروفایل شخصی را شناسایی که اقدام به درج مطالب خلاف عفت کرده بود.
 
وی ادامه داد: این فرد که خود را خانمی جوان معرفی کرده بود با ارسال پیام های مستهجن به کاربران، علاوه بر دریافت شارژ از آنان اقدام به ترویج فساد و فحشا می کرد ، که با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم در کرج شناسایی و سریعاً دستگیر شد.
 
سرهنگ نیکنام افزود:  متهم در خصوص بزه انتسابی اظهار بی اطلاعی  می کرد ولی در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که وی از طریق گوشی تلفن همراه خود به اینترنت وصل و با بارگزاری مطالبی مستهجن و نیز برقراری ارتباط با کاربران در خصوص مسایل غیراخلاقی اقدام به دریافت شارژ تلفن می کرده است .
 
وی تصریح کرد: متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و اظهار داشت خود را در فضای مجازی به عنوان دختر معرفی و از این طریق از کاربران اخاذی می کرده است.
 
رییس پلیس فتا البرزهشدار داد: به افرادی که در فضای مجازی با آنها آشنا می‌شوید، اعتماد نکنید. زیرا در این فضا کلاهبرداران و شیادان به راحتی می‌توانند تغییر چهره دهند و از اعتماد شما سوءاستفاده کنند./ز
 
 

برچسب ها: سارق ، بزه ، هویت ، فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.