سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین سایت آب شیرین کن خورشیدی کشور

میزان تولید آب توسط آب شيرين کن خورشيدي 5 تا 11 لیتر است و به دلیل انرژی خورشیدی بالایی كه در این منطقه وجود دارد ، تولیدشان تقریبا 2 برابر آب شیرین كن های موجود در بازار جهانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اولین سایت آب شیرین کن خورشیدی کشور در روستای کوشک بندر لنگه واقع در استان هرمزگان ایجاد شد.

استان هرمزگان از استان های خشك و كم باران كشور است و حدود 60 درصد از رواناب حاصل از بارندگی ها در یك سال متوسط به دلیل وجود سازندهای آلوده كننده بالاخص گنبدهای نمكی شور و غیر قابل استفاده می شود ر استان هرمزگان حدود 600 روستای فاقد آب آشامیدنی وجود دارد كه معمولا از10 تا 60 خانوار تشكیل شده اند و نیازشان با حداكثر یك متر مكعب آب در شبانه روز برطرف می شود .به همین دلیل استفاده از آب شیرین كن های معمولی به دلیل هزینه های بالایی كه دارند برای روستاها مقرون به صرفه نیست.

حوزه عملكرد سیستمهای خورشیدی بر اساس سیكلی است كه آب در طبیعت طی می كند. یعنی پس از انجام مراحل تبخیر و تقطیر ، قطرات حاصل از تقطیر پس از جمع آوری آب شیرین را تشكیل می دهد. بدین نحو كه انرژی تشعشعی خورشید پس از عبور از صفحه شفاف وارد یونیت شده و توسط سطح جاذب كامپوزیتی جذب شده و تبدیل به انرژی حرارتی می شود و آب داخل یونیت را تبخیر می كند پس از اینكه بخارآب داخل یونیت به حد اشباع رسید ، قطرات حاصل از تقطیر وارد لوله های جمع آوری شده و به مخزن آب شیرین هدایت و در آنجا توسط لامپهای uv گندزدایی می شوند.

میزان تولید آب توسط هر واحد آب شیرین كن 5 تا 11 لیتر است و به دلیل انرژی خورشیدی بالایی كه در این منطقه وجود دارد ، تولیدشان تقریبا 2 برابر آب شیرین كن های موجود در بازار جهانی است.

برچسب ها: سایت ، اب ، خورشید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
آب شیرین کن خورشیدی باصرف تراست یاهسته ای.