سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعيت استفاده از تجهيزات خارجي در توسعه فازهاي پارس جنوبي

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: اجازه نمي دهيم پيمانكاران فازهاي پارس جنوبي از تجهيزات خارجي استفاده كنند چرا كه سازندگان داخلي توان ساخت تجهيزات پروژه هاي نفت و گاز را دارند.

محمدرضا زهيري مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه خريد تجهيزات خارجي در تمام فازهاي پارس جنوبي ممنوع شده است افزود: اجازه نمي دهيم پيمانكاران فازهاي پارس جنوبي از تجهيزات خارجي استفاده كنند چرا كه سازندگان داخلي توان ساخت تجهيزات پروژه هاي نفت و گاز را دارند.
 
وي از ساخت شير ايمني در سكوهاي دريايي خبر داد و گفت: شير ايمني از جنس آلياژ است كه  قبلا اين كالا از شركت آلماني تامين مي شد و بعد از تحريم توسط شركت داخلي طراحي و ساخته شد و در حال حاضر بومي سازي شده است و بزودي اين كالا در يكي از سكوهاي قديمي نصب و تست خواهد شد.
 
زهيري خاطر نشان كرد: امسال شركت هاي زيادي در تجهيزات نفت ورود پيدا كردند و سخت ترين لوله هاي پارس جنوبي توسط سازندگان ايراني طراحي و ساخته مي شود.
 
**** شناسایی بستر خلیج فارس توسط یک شرکت ایرانی
 
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین در مورد سومین قراردادی که این شرکت منعقد کرده است، گفت: قراردادی نیز با شرکت ایرانی Deep Sea به منظور شناسایی بستر حوزه خلیج فارس امضا شد.
 
وی اضافه کرد: اعتبار این قرارداد همکاری سه میلیون یورو و مدت اجرای آن نیز سه سال خواهد بود.
 
** آغاز عملیات توسعه فاز 11 پارس جنوبی تا یک ماه آینده

 
زهیری در مورد قرارداد دوم این شرکت نیز گفت: طبق این قرارداد حفاری، ساخت سکو، جکت و خط لوله بخشی از فاز 11 پارس جنوبی به شرکت پترو ایران واگذار شد.
 
وی تاكيدکرد: بخش دریا فاز 11 پارس جنوبی از دو قسمت تشکیل شده است و هر بخش آن دارای 11 حلقه چاه، سکو، چهار پایه، مشعل و خط لوله ای به طول 110 کیلومتر است که قرارداد بخش اول فاز 11 پارس جنوبی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 230 میلیون دلار با شرکت پترو ایران منعقد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.