سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی خبرداد:

بررسی چگونگی استقرار صلح و ثبات در افغانستان در نشست آلماتی/ روابط سیاسی ایران و قزاقستان مستحکم است

وزیر امور خارجه گفت: بررسی چگونگی استقرار صلح و ثبات در افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور از اهداف نشست آلماتی است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران "علي‌اكبر صالحي" وزیر امور خارجه روز گذشته(پنجشنبه) در بدو ورود به قزاقستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کشورهای قلب آسیا که 40 کشور و سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در آن شرکت دارند، حضور یافته و در راستای تعمیق روابط میان کشورهای منطقه رایزنی خواهد کرد.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل کارگروه‌های کارشناسی که روی نظرات و پیشنهادات مختلف جهت تصویب در جلسه وزرای خارجه کار می‌کنند، تصریح کرد: مسئولیت یکی از کارگروه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است که تلاش می‌کند با ارائه نظرات، تصمیمات و بیانیه، اين اجلاس متوازن و در جهت مصالح کشور افغانستان باشد و برخي آن را مبنای تحمیل آرای خود قرار ندهند.


صالحی تاکید کرد: از آنجا که ملت افغانستان پس از سال 2014 تامین امنیت و اداره کامل کشور را به عهده خواهد گرفت، حضور نیروهای خارجی پس از اين تاريخ هیچ توجیهی نخواهد داشت .

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حاشیه سومین نشست، دیدارهای دو جانبه‌ای با وزیران شرکت‌کننده در این اجلاس خواهد داشت، گفت: ایران و قزاقستان با توجه به اراده مسئولین دو کشور، در حال توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین هستند و روابط سیاسی دو کشور نیز مستحکم است.

صالحی همچنین به میزبانی قزاقستان در نشست‌های آلماتی یک و دو اشاره کرد و افزود: نشست آلماتی يك، مبدا تحول و گفتگو میان ایران و 1+5 بود و در آلماتی 2 هم می‌شد گامی به جلو برداشت که اکنون 1+5 باید با وفای به عهد نتیجه رایزنی‌های خود را با پایتخت‌ها اعلام کند.

وزیر امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، اهل تعامل و گفتگو است و باید در مذاکرات، عقلانیت و منطق حاکم باشد و امیدواریم 1+5 هر چه زودتر به ادامه مذاکرات برگردد.

گفتني است صالحي امروز (جمعه) نظرات جمهوری اسلامی ایران را در مخالفت با حضور نیروهای بیگانه بیان خواهد کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، ایران ، قزاقستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.