سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کشف هزار و127 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق طی سال گذشته در استان

استاندار خراسان رضوی گفت: هزار و 127 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق طی سال گذشته در استان کشف شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان مهر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اعلام این خبر اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته 47 درصد کاهش داشته است.

وی مهم ترین علت کاهش پرونده های قاچاق فرآورده های نفتی در سال جاری را اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و آزادسازی قیمت حامل های انرژی از جمله نفت، گازوییل و بنزین، حذف ممنوعیت ترانزیت سوخت به افغانستان، اشراف اطلاعاتی و جدیت پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز استان در شناسایی و انهدام باندهای قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تمرکز بر مقابله با قاچاقچیان عمده، باندها و دستگیری عوامل اصلی آن ها گفت: وجود سود بالا برای کالاهای قاچاق و بازدارنده نبودن جرایم از جمله دلایل بروز و رونق پدیده قاچاق است.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از همجواری خراسان رضوی با مرز به عنوان یک مزیت یاد و خاطرنشان کرد: تقویت و فعال سازی بازارچه های مرزی و توانمندسازی مرزنشینان علاوه بر کاهش قاچاق کالا، تامین نیازهای داخلی استان را به همراه دارد.

فروزان مهر با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی به ویژه در لایحه بودجه سال جاری، تصریح کرد: با توجه به محدودیت هایی که از سوی نظام سلطه و استکبار در حوزه تعاملات بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به وجود آمده می توان از طریق بازارچه های مرزی زمینه مبادلات بازرگانی را افزایش داد و از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

استاندار خراسان رضوی موقعیت ترانزیتی استان را منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه زمینه را برای صادرات تولیدات به سایر کشورها فراهم نموده که با استفاده بهینه از این ظرفیت می توان شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصاد استان باشیم.

وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «حماسه سیاسی و اقتصادی» نامگذاری شده باید با همتی مضاعف و روحیه ای جهادی در راستای تحقق شعار سال و منویات معظم له تلاش کنیم.

در این جلسه علی اصغر رشید معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و جانشین رییس کمیسون مبارزه با قاچاق کالا وارز خراسان رضوی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، گفت: 78 درصد کالاها در سال گذشته توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 9 دهم درصد توسط پلیس مرزبانی، 1.1 درصد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و 19.6 درصد توسط گمرکات استان کشف و ضبط شده است.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه دبیر و روسای کمیته های سه گانه پیشگیری و ساماندهی اقتصادی، اطلاعات و عملیات و فرهنگی ذیل کمیسیون گزارشی از فعالیت های خود ارایه دادند.

فروزان مهر در پایان خواستار تدوین برنامه های عملیاتی، اهداف کمی و کیفی و چشم انداز کار کمیسیون از سوی دبیرخانه و اعضا، برای سال جاری شد.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.