سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وخامت حال بسياري از زندانيان اعتصاب غذا کننده در زندان گوانتانامو

حال بسیاری از زندانیان اعتصاب غذا کننده در زندان گوانتانامو وخیم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی ; گایانه چیچاکیان، خبرنگار این شبکه در گزارشی از واشنگتن درباره هفتاد و نهمین روز اعتصاب غذای زندانیان در زندان گوانتانامو و دو برابر شدن شمار اعتصاب کنندگان غذا در این زندان گفت، حتی ارتش آمریکا نیز مجبور شده است به افزایش قابل توجه شمار اعتصاب کنندگان غذا در زندان گوانتانامو اذعان کند. در عین حال، شمار زندانیان اعتصاب غذا کننده که دولت آمریکا گزارش می دهد، به مراتب کمتر از تعداد زندانیانی است که وکلای محبوسین در زندان گوانتانامو مدعی آن هستند. اکثریتِ یکصد و شصت و شش زندانیِ محبوس در زندان گوانتانامو، نزدیک به سه ماه است که از خوردن هرگونه غذا امتناع می‌ورزند. 

مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که در حال حاضر، نود و دو زندانی در اعتصاب غذا به سر می‌برند که به هفده نفر از آنان به زور غذا داده می شود، تا جلوی کشته شدنشان بر اثر گرسنگی مفرط گرفته شود. دو زندانی نیز که حالشان وخیم است، در بیمارستان ارتش بستری شده اند. اخیراً بر موارد تلاش زندانیان برای خودکشی در این زندان نیز افزوده شده است. 

مشاور مسلمان ارتش آمریکا در زندان گوانتانامو نیز گفته است، من نگرانم که اعتصاب غذای زندانیان ممکن است منجر به مرگ برخی از آنان شود. این در حالی است که وکلای زندانیان شمار واقعی اعتصاب کنندگان غذا را یکصد و سی نفر (نه نود و دو نفر) اعلام کرده اند. 

بسیاری از زندانیان از شرایط بدی که در زندان گوانتانامو نگه داشته می شوند، به شدت ناراضی هستند. یکی از مشکلات بزرگ زندانیان در گوانتانامو این است که سال ها بدون هیچگونه تفهیم اتهام، تعیین تکلیف، یا قرار محاکمه، در این زندان نگه داشته شده اند. آنان هیچ امیدی به آزاد شدن از این زندان ندارند.  سؤال اصلی این است که اگر یک یا چند زندانی در زندان گوانتانامو بر اثر اعتصاب غذا جان دهند، آیا مرگ آنان تغییری در سیاست آمریکا یا عمل کردن باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، به قول هایی که برای بستنِ زندان گوانتانامو داده بود، ایجاد خواهد کرد یا نه؟

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: اعتصاب ، غذا ، گوانتانامو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.