سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سونی اکسپریا Z بخریم یا سامسونگ گلکسیS۴

آخرین دستاورد سونی آمد تا باب جدید را در رقابت با گوشی‌های هوشمند سایز بزرگ را باز کرد. رقابت این محصول با گلکسی جالب خواهد بود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، نی این دو گوشی تلفن همراه می‌توان مشاهده کرد که سونی تقریباً در همه موارد یک سر و گردن بالاتر از رقیب کره‌ای‌اش قرار دارد.
 
شاید مهم‌ترین برتری سونی اکسپریا Z قابلیت ضد آب بودن آن باشد پدیده‌ای که کمتر در بین محصولات مدرن دیده می‌شود. خواننده نقد و بررسی اين دو محصول باشید.
 
سونی اکسپریا Z


Xperia Z يکی از این دو گوشی است که می‌توان آن‌را رقیب آخرین گوشی معرفی شده توسط HTC یعنی Butterfly دانست. صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش ۵ اینچی از نوع LED-backlit است که رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را داراست و مجهز به نسل دوم تکنولوژی Mobile Bravia نیز شده است. اما سخت افزار این گوشی کاملا مشابه Butterfly است.
 
یعنی یک چیپ Snapdragon S۴ به همراه پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno ۳۲۰ که به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم، قدرت پردازشی فوق‌العاده ای را به وجود می‌آورند. دوربین موجود بر روی این گوشی یک دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با سنسور Exmor RS است که قابلیت عکاسی HDR و Panorama و همچنین فیلم برداری FullHD را داراست. اما سیستم عامل استفاده شده بر روی Xperia Z، نسخه ۴.۱ از سیستم عامل محبوب اندروید می‌باشد که طبق گفته سونی، در آینده به نسخه ۴.۲ نیز به روز رسانی خواهد شد.
 
باتری موجود بر روی این گوشی یک باتری ۲۳۳۰ میلی آمپر ساعتی است که امکان تعویض آن توسط کاربر وجود ندارد. اما بزرگ‌ترین قابلیت این گوشی، قابلیت مقاومت آن در برابر نفوذ آب می‌باشد. Xperia Z دارای گواهی نامه IP۵۷ است که تضمین می‌نماید این گوشی تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌نماید.  
 
 مشخصات کلی:
حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی لمسی خازنی از نوع TFT - اندازه ۵ اینچ - ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰
دوربین: ۱۳.۰ مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v۴.۱.۲ Jelly Bean - Upgradable to v۴.۲ - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF  
 
 گوشی  سامسونگ گالاکسی نوت ۲ ان ۷۱۰۰  

بعد از معرفی تبلت Note ۱۰.۱توسط سامسونگ، حال این کمپانی کره ای نسل بعدی گوشی‌های Note خودش را با نام Galaxy Note II به کاربران معرفی و در پاییز ۲۰۱۲ این گوشی را به بازار عرضه نمود. مدل جدید این کمپانی با ظاهری شبیه به مدل قبلی، از نظر نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفت نموده است. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع SuperAMOLED مانند مدل قبلی یک صفحه نمایش فوق‌العاده به نظر می‌رسد. البته این صفحه نمایش ۰.۲ اینچ از مدل قبلی بزرگ‌تر است ولی متاسفانه تراکم پیکسلی آن مقداری کاهش داشته است.
 
از نظر حافظه داخلی نیز این مدل در سه ظرفیت ۱۶،۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار ارائه خواهد شد. ضمن اینکه هر سه مدل نیز قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ۶۴ گیگابایت را خواهند داشت. در مورد دوربین هیچ تغییری را شاهد نخواهیم بود و همان دو دوربین ۸ و ۲ مگا پیکسلی موجود بر روی Galaxy Note، بر روی این مدل نیز قرار گرفته‌اند. اما سیستم عامل Note II آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۴.۱ بوده و نیازی به بروز رسانی نخواهید داشت.
 
پردازنده چهار هسته ای این گوشی نیز از همان نوع مدل قبلی Cortex-A۹ ولی با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتزی می‌باشد که با توجه به چهار هسته ای شدن آن انتظار می‌رود عملکرد بهتری را ارائه نماید. پردازشگر گرافیکی بدون تغییر از نوع Mali-۴۰۰ باقی مانده، اما دو برابر شدن رم آن از یک به دو گیگابایت یکی دیگر از تغییرات اساسی این گوشی نسبت به Galaxy Note محسوب می‌شود که در سرعت آن تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. ضمنا همانند تبلت Note ۱۰.۱ ، در Note II نیز از قلم جدید سامسونگ استفاده شده است. سامسونگ با افزایش ۶۰۰ میلی آمپری باتری این گوشی، تا حدودی خیال کاربران خود را راحت نموده است. برای آشنایی بیشتر با این گوشی قدرتمند سامسونگ، با ما در نقد و بررسی آن همراه شوید.  
 
 مشخصات کلی :
پردازنده: Exynos ۴۴۱۲ Chipset, Quad-core AR Cortex-A۹ ۱.۶GHz
حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع HD Super AMOLED - اندازه ۵.۵ اینچ - ۱۲۸۰ × ۷۲۰
دوربین: ۸.۰ مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه ۴.۱.۱ (Jelly Bean) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
برچسب ها: سونی ، اکسپریا ، سامسونگ ، گلکسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمدرضا
۲۱:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
من ميخوام4s برام دعاكنيد.....................