سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در یمن

شماری از شرکت کنندگان در گفتگوهای آشتی ملی در یمن، حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را در شمال کشورشان محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ رهبران سیاسی در یمن همچنان به گفتگوهای صلح آمیز ملی خود در صنعا پایتخت این کشور ادامه می دهند که هدف از آن ایجاد ملتی جدید و اجرای قانون اساسی جدید این کشور است. این نشست همچنین فرصتی را فراهم کرده است تا سیاستمداران یمنی اعتراض خود را به سیاستهای مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکا در منطقه و یمن نشان دهند. اعضای شرکت کننده در گفتگوهای آشتی ملی معتقدند نقض حریم هوایی یمن مخالف تلاشها برای تقویت صلح و آشتی ملی در این کشور است و اجازه نمی دهد یمن کشوری مستقل باشد. 

امتلاک المتوکل عضو گفتگوهای ملی یمن گفت ما از آمریکا می خواهیم به چنین خشونتها و نقض حریم هوایی یمن پایان دهد. حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مصداق تروریسم است. این خشونتها سبب می شود تروریسم و خشونت افزایش پیدا کند. آمریکا نمی تواند از این طریق تروریسم را از بین ببرد. خشونت هرگز نمی تواند راه حلی برای پایان دادن به خشونت باشد. 

احمد بن صالح دیگر عضو گفتگوهای ملی یمن گفت رفتار آمریکا مداخله جویی در امور داخلی یمن است. وظیفه اخلاقی ماست در برابر چنین مداخلاتی بایستیم زیرا ناقض استقلال ماست. این حملات هموطنان ما را می کشد و شرافت و عزت ملی ما را خدشه دار می کند. 

حزام محمد الاسد دیگر عضو گفتگوهای ملی یمن هم گفت به نظر من دولت سابق و دولت فعلی دنباله روی سیاستهای آمریکا هستند. آمریکا در واقع امور سیاسی ما را در کنترل خود دارد. 


                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: یمن ، حمله ، محکوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.