سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش یارانه دارو در آینده نزدیک

وزیر بهداشت عنوان کرد: برای جبران افزایش قیمت در پی تغییر نرخ ارز افزایش یارانه دارو را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت:‌در جلسه اخیر که با حضور مسئولین برگزار شده است مقرر شد با تخصیص کافی یارانه دارو افزایش قیمت دارو که به خاطر تغییر نرخ ارز ایجاد شده است جبران شود.

وی در ادامه افزود:‌ حدود 1500 میلیارد تومان ارز دارو داریم و با 2 برابر شدن قیمت ارز حدود 2200 میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده که قرار است این رقم افزایش پیدا کند تا مطمئن شویم بار افزایش قیمت به مردم منتقل نمی شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد:‌ واردات دارو با ارز مرجع و ترخیص آن با ارز مبادله ای مشکلی برای وارد کننده ایجاد نمی کند زیرا قیمت گذاری پیش از این با نرخ ارز مرجع صورت می گرفته و پس از تغییر قیمت با نرخ ارز مبادلات انجام می شود و تنها مشکل در گردش مالی بوجود می آید.

وی بیان کرد:‌اتفاق مقبولی که پیش آمده که برخی سرمایه داران می توانند با ارز مبادله ای دارو وارد کنند که وابستگی به نظام بانکی کم می شود که این کار هم با نظارت سیستم بانکی صورت می گیرد.

وزیر بهداشت در پایان خاطر نشان کرد:‌نظام دارویی کشور سالهاست نظارت دقیقی بر تولید، توزیع و فروش دارند و این امر باعث شده تا نگرانی در این مورد نداشته باشیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.