سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارزار اينترنتي در حمايت از تسارنايف

شماري از کاربران اينترنت در آمريکا به حمايت از جوهر تسارنايف يکي از عوامل انفجارهاي بوستون روي آورده اند و مطرح کردن نام اين جوان چچن تبار را توطئه اي دولتي عنوان کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، جوهر تسارنايف روز دوشنبه بدون هيچ سندي رسما به مشارکت در دو انفجار  هنگام برگزاري ماراتن بوستون متهم شد.

شمار فزاينده اي از کاربران اينترنت به دفاع از اين جوان 19 ساله پرداخته اند و اتهامات مطرح شده عليه وي را رد کردند.

اين گروه از کاربران اينترنت که همواره بر فرضيه هاي توطئه دولتي اعتقاد دارند، مي گويند ادعاهاي شبهه برانگيز زيادي در دخالت جوهر تسارنايف  در حملات بوستون وجود دارد.

برخي ها با انتشار عکس هايي مي گويند کوله پشتي که اين جوان به همراه داشته با کوله اي که در نزديکي محل انفجار پيدا شده مطابقت ندارد. برخي ديگر مي گويند کوله پشتي وي پيش از حد کوچک بوده و امکان قرار دادن زودپز حاوي بمب در آن وجود  نداشته است.

شماري ديگر از کاربران آشکارا اف بي آي را به مدرک سازي عليه تسارنايف متهم کرده اند تا اين دو برادر گناهکار جلوه کنند. آنان مي گويند مسئولان آمريکايي دست کم يکي از عکسهاي افراد مظنون را با فتوشاپ دست کاري کرده اند.

به تازگي نيز طوماري  اينترنتي در حمايت از تسارنايف آغاز شده که در آن عنوان شده است اين فرد تازمان اثبات جرمش بايد بي گناه تلقي شود. آنان خواهان برگزاري دادگاهي عادلانه براي اين جوان شده اند. حدود 10 هزار نفر تا کنون اين طومار را  امضا کرده اند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.