سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي نخستين بار در كشور ساخته شد؛

دستگاه‌هاي بيوفيلتر براي كنترل بو در تصفيه خانه‌هاي فاضلاب

پژوهشگران كشورمان براي نخستين بار موفق به ساخت دستگاه‌هاي بيوفيلتر براي حذف و كنترل بو در تصفيه خانه‌هاي فاضلاب بهداشتي و ايستگاه‌هاي پمپاژ شدند.

عباس فرازمند، پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: بيوفيلتراسيون يك روش مناسب و جديد كنترل آلودگي هوا و بوزدايي از تصفيه خانه‌هاي فاضلاب صنعتي و بهداشتي و ايستگاه‌هاي فاضلاب است.

وي افزود: هواي داراي گاز‌هاي آلوده با عبور از يك بستر متخلخل حاوي عوامل بيولوژيك تصفيه مي‌شوند و از مهمترين مزيت‌هاي بيوفيلتراسيون سادگي فرآيند و امكان انجام آن در دما و فشار معمول است.

فرازمند تصريح كرد: حذف كامل بو از محل‌هاي جمع آوري فاضلاب حوضچه تغليط لجن،‌اسكر و پمپ فاضلاب و لجن كش، دانه گير و آشغال گير ايستگاه‌هاي پمپاژ فاضلاب نصب سريع در مكان‌هاي مورد نظر با اشغال فضايي كه مصرف انرژي پايين سهلوت بهره برداري توسط نيروهاي بهره برداري و رفع مشكلات ناشي از انتشار بوي نامطبوع در محيط‌هاي اطراف تصفيه خانه و ايستگاه پمپاژ و كيفيت تضمين شده گاز خروجي از جمله مزاياي اين دستگاه به شمار مي‌آيد./ح
برچسب ها: تصفیه ، فاضلاب ، اختراع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
سيد غلامحسين سادات رفيعي
۱۵:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
در خصوص بيو فيلتر و روش هاي اجرايي آن چندين كتاب نوشته شده و در اين چندين پروژه موفق اجراء شده در وزارت نفت پس ثبت اختراع آن چيست؟
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
بیوفیلتر بیش از 50 سال است که در دنیا برای کنترل بو استفاده می شود و روش جدیدی نیست که بتوان آن را به عنوان اختراع به حساب آورد. در ایران نیز این سیستم و حتی سیتم های بسیار پیشرفته تر آن سال هاست که ساخت شده و در حال کار می باشد.
توصیه می شود که رسانه ها قبل از انتشار ادعاهای افراد، از کارشناسان و متخصصان مربوطه نظر خواهی نمایند.
با تشکر