سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا زير آب رفت/مي‌سي‌سي‌پي طغيان کرد/ارتفاع سيل در برخي از مناطق به سقف خانه‌ها رسيد

جاري شدن سيل زندگي مردم در چند ايالت آمريکا را فلج کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، بارش شديد باران در روزهاي گذشته سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در ايالتهاي مرکزي آمريکا شده است.

طغيان رودخانه مي سي سي پي و انشعاب هاي آنها سبب جاري شدن سيل در ايالتهايي شده است که اين رودخانه از آنجا عبور مي کند. اين درحالي است که سال گذشته بارندگي چنداني در اين مناطق نبود و اين مناطق مشکل کم آبي خفيف را تجربه کردند. بايد توجه داشت که ايالتهاي واقع در مسير حرکت رودخانه مي سي سي پي حدود شصت درصد از کل ذرت مصرفي در آمريکا را تامين مي کنند. جاري شدن سيل سبب بروز مشکلات بسياري در ايالت هايي از قبيل ايلي نوي و ميسوري شده است.

مشکل سيل به ايالت هاي غربي آمريکا نيز کشيده شده است. در اين مناطق ، وضع فوق العاده اعلام شده است. در ايالت ايلينوي 48 بخش جزء مناطق بحران زده رده بندي شده اند. شدت بارندگي و سيل در ايالت هاي سيل زده آمريکا به حدي است که جاده ها را شسته است. چندين خودرو نيز در ميان سيلاب گير کرده اند يا کاملا غرق شده اند. هزاران نفر از ساکنان مناطق سيل زده مجبور شده اند خانه هايشان را رها کنند و بروند.

ارتفاع سيل در برخي از مناطق به سقف خانه ها رسيده است. سيلاب در اين مناطق همچنان ادامه دارد. سيل زندگي مردم را مختل کرده است. آنها نمي توانند جابجا شوند. اين سيل خسارتهاي مادي بسيار گسترده اي به بار آورده است. شماري از کشتي هايي که بر روي رودخانه مي سي سي پي حرکت مي کنند نيز به علت سيلاب با مشکل مواجه شده اند.

فصل سيلاب ها در آمريکا شروع شده است و پيش بيني مي شود تا مدتي نسبتا طولاني ادامه پيدا کند. اين درحالي است که در ايالت مينه سوتا برف نابهنگام مردم را غافلگير کرده است. 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.