سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزایش 80 درصدی ثبت آثار تاریخی خراسان رضوی در هشت سال گذشته

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ثبت آثار تاریخی این استان در فهرست آثار ملی طی دولت های نهم و دهم حدود 80 درصد افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین عباس زاده افزود: از سال 1310 تا نیمه اول سال 1384 حدود 888 اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی گفت: این در حالی است که از نیمه دوم سال 1384 تا پایان سال گذشته یک هزار و 500 اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

عباس زاده افزود: از این تعداد 612 اثر تاریخی و ارزشمند بوده است که نشان از توجه دولت به میراث تاریخی گذشتگان دارد.

وی اظهارداشت: اولین قدم در حوزه حمایت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی بررسی، شناسایی و ثبت آنها برای تحت حمایت قرار گرفتن و انجام عملیات بازسازی، نگهداری و مرمت است که دولت طی هشت سال گذشته به این مسئله توجه خاص داشته است.

وی گفت: توجه دولت به میراث فرهنگی به گونه ای بوده است که از سال 1388 تا کنون بسیاری از آثار غیر منقول، طبیعی، میراث معنوی و مکان رویداد های انقلاب اسلامی نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین در حوزه حمایت و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی تلاشهای خوبی انجام گرفته که امیدواریم ادامه این روند در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی تداوم داشته باشد.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود 10 هزار اثر تاریخی و فرهنگی در بخش های مختلف خراسان رضوی وجود داشته باشد/س 

 

برچسب ها: افزایش ، ثبت ، آثار ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.