سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازي ترمينال صادراتي خليج فارس در ارديبهشت ماه سالجاري

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران از راه اندازي رسمي ترمينال صادراتي خليج فارس در ارديبهشت ماه امسال خبر داد.

محمود زيركچيان زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: شركت نفت فلات قاره ايران موفق شد طي سال گذشته، بيش از 8  ميليون بشكه به ظرفيت ذخيره سازي نفت خام كشور بيفزايد و به اين ترتيب، اين شركت ركورددار ايجاد ظرفيت ذخيره سازي نفت خام در كشور به شمار مي رود.

وي با اشاره به تشديد تحريم هاي اقتصادي عليه ايران در سال 91 ، تصريح كرد: سال گذشته، سالی پرفراز و نشيب براي شركت نفت فلات قاره ايران بود كه خوشبختانه با تلاش كاركنان اين شركت، فعاليت ها بر اساس برنامه از پيش تعيين شده، انجام شد.

زیرکچیان‌زاده از هشت محصول صادراتی نفت، و 6 محصول توليدي توسط شرکت نفت فلات قاره خبر داد  و گفت: نفت فلات قاره بزرگ‌ترین ناوگان حفاری ایران را در اختیار دارد و تنوع در نفت خام، بهره مندي از ترمينال هاي صادراتي و افزايش چشمگير ظرفيت ذخيره سازي، از ويژگي هاي منحصر به فرد اين شركت است.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در خصوص دستاوردهای ساخت داخل در سال 91 نیز افزود: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم، NGL سیری به‌عنوان کامل‌ترین مجتمع جمع‌آوری گاز همراه نفت راه‌اندازی شد.
 
زیرکچیان‌زاده با اشاره به برنامه‌های سال جاری گفت: امسال راه‌اندازی طرح های مهر ماندگار، توسعه میدان رشادت، بهره‌برداری از پایانه نفتی خلیج فارس در منطقه بهرگان به ‌عنوان پیشرفته‌ترین پایانه کشور، راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار ابوذر و هندیجان و ورود مرحله به مرحله NGL خارک و راه‌اندازی آن در سال 93 از برنامه‌های سال 92 شرکت فلات قاره است.

وی با تأکید بر این که طرح جامع (MDP) جدید میدان هنگام امسال تهیه خواهد شد، اظهار کرد: در سال 92 لرزه‌نگاری سه‌بعدی 14 میدان به پایان می‌رسد، ضمن آنکه لرزه‌نگار 4بعدی میدان ابوذر با توجه به اخذ مجوز از سوی هیئت مدیره امسال انجام می‌شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.