سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/در آینده‌ای نه‌چندان دور ساخته می شود

طرقبه-‌شاندیز جدید در دل مشهد

با تکمیل پروژه پارک سلامت و غذا گردشگران از مشهد خارج نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، پرونده سفر و گردشگری یکی از مهمترین مباحثی است که از دیرباز در مشهد وجود داشته و با تدابیری که ازسوی مسئولان اجرایی این شهر صورت گرفته، این امر در هر سال بیش از پیش پیگیری شده است. در اقداماتی جدید به‌منظور فراهم شدن فضای مناسب برای استفاده حداکثری زائران و گردشگران و البته مشهدی‌ها و نرفتن آنان به شهرستان طرقبه‌شاندیز برای استفاده از طبیعت‌، دامنه کوه‌های منطقه‌9 مشهد تبدیل به یکی از نقاط گردشگری نمونه می‌شوند.

 

ایجاد بوستان‌های متعدد و ایجاد یک منطقه نمونه گردشگری در مشهد، از مهمترین مباحث مطرح شده در دویست و سی و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بود، و در آن به مشکلات ناشی از ایجاد بوستان 400هکتاری خورشید که آغاز این طرح جامع گردشگری است رسیدگی شد.

 

علی‌اصغر شمقدری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد پیرامون لزوم مناسب‌سازی فرهنگی و معنوی بوستان خورشید اظهار کرد: در گذشته شنیده بودیم که بوستان خورشید تبدیل به پاتوقی برای افراد نامناسب شده است و این امر باعث دور شدن خانواده‌ها از این بوستان را به‌دنبال داشت که باید با تقویت کردن بحث‌های فرهنگی و مذهبی جلوی این روند را بگیریم.

 

طاهری‌پور، شهردار منطقه9 شهرداری مشهد در خصوص اقدامات انجام شده در بوستان خورشید مشهد که در بلندی‌های انتهای بولوار‌هاشمیه بنا شده است، گفت: تاکنون 60هکتار از 400هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما تا زمانی که مشکلات آن رسیدگی نشود، نمی‌توان 340‌هکتار دیگر را وارد چرخه آماده‌سازی کرد.

 

وی وجود کارتن‌خواب‌ها، آتش‌سوزی و قطع درختان توسط مردم را از مهمترین مشکلات پیش روی این بوستان تازه‌تأسیس برشمرد و تصریح کرد: تاکنون اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در راستای بهسازی و پاکسازی محیط بوستان خورشید همچون برگزاری دعای ندبه، راهپیمایی خانوادگی و اقامه نماز جماعت با وجود نبود مسجد در انتهای‌ هاشمیه انجام شده است.

 

طاهری‌پور افزود: تأمین برق برای روشنایی، داشتن خوراک فرهنگی برای اجرا و فاکتورهای جذاب خانوادگی با تفریحات سالم برای کوتاه‌مدت  از مهمترین امکانات مورد نیاز این بوستان است.

 

ساخت کمربند سبز تسریع شود

 

در ادامه این جلسه، فاطمه غیور از اعضای این کمیسیون خواستار تسریع در روند ایجاد کمربند سبز مشهد شد و یادآوری کرد: بوستان خورشید و کمربند سبز مشهد چند سال است که دنبال می‌شود و هر چند این طرح‌ها زیر نظر مشاور اداره می‌شود اما از سرعت قابل قبولی برخوردار نیستند.

 

وی با بیان اینکه زمان احداث پارک 20‌هکتاری ریحانه دو سال به طول انجامیده است، گفت: اگر کار به همین شکل ادامه یابد احداث پارک 400‌هکتاری خورشید نیازمند 20‌سال زمان است.

 

غیور افزود: نباید اجازه داد خاطره بدی از این بوستان قبل از افتتاح در ذهن مردم شکل بگیرد و سرنوشت مشابه بوستان وکیل‌آباد داشته باشد.

 

این عضو شواری شهر مشهد با بیان اینکه فضای سبز این منطقه گردشگری باید به شهرداری واگذار شود، گفت: باید قبل از استفاده عمومی مردم از منطقه امکانات را به آنجا ببریم.

 

 مشهد نیازمند یک منطقه گردشگری ویژه است

 

جواد داوودآبادی نیز به‌عنوان یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه امروز مشهد نیازمند یک منطقه گردشگری ویژه است، گفت: با جدا شدن طرقبه و شاندیز از مشهد بحث ایجاد پارک سلامت و غذا در منطقه منطقه9 شهرداری مشهد مصوب شد و در اقدام اولیه ایجاد بوستان خورشید در دستورکار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه اگر امروز اراضی مشخص شده برای احداث پارک سلامت و غذا که دامنه کوه‌ها از نودره تا سمت جاده نیشابور را شامل می‌شود آماده نکنیم، ممکن است مانند مناطق زکریای 1 و 2 و آبادگران تصرف شود.

 

داوودآبادی با ارائه پیشنهادی در این خصوص گفت: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی به دلیل نداشتن امکانات مالی شهرداری برای پویایی منطقه بهره گرفت و هر هکتار آن را به یک بخش خصوصی واگذار کرد تا علاوه‌بر زیباسازی محدوده اقدام به ایجاد یک رستوران با غذاهای سالم بکند.

 

منطقه گردشگری مشهد نیازمند تفریحات هیجان‌انگیز است

 

حسین شادکام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه این جلسه گفت: باید از ورزش‌های هیجانی همچون پل معلق و دیگر بازی‌های هیجانی سالم برای جذب افراد استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: البته پیش از انجام این امور باید راه‌های دسترسی به آن را توسعه داد که در غیر این صورت با ایجاد امکانات داخل محدوده خودمان را به دردسر انداخته‌ایم.

 

در دومین دستور‌کار کمیسیون به بررسی دلایل عدم اجرای مصوبه شورای شهر پیرامون کمک به مساجد با حضور شهردار مشهد پرداخته شد‌.

 

100کانون تخصصی انتظار مهدوی در مشهد

 

در دیگر دستور‌کار کمیسیون به ارائه گزارش مدیر فرهنگ‌سرای انتظار پیرامون فعالیت‌های سال گذشته پرداخته شد و مدیر فرهنگ‌سرای انتظار تصریح کرد: مهم‌ترین عملکرد فرهنگ‌سرا در سال گذشته بحث کانون‌های انتظار و نظام مهدوی بود که با فعالیت‌های زیادی همراه بود.

 

علی رضازادهبرگزاری شب شعر مهدوی با حضور شعرای کشوری، برگزاری جلسات توانمندسازی، جلسات مشورتی در قالب اتاق فکر با نواندیشان، اشتراک نشریه مهدوی و بسته‌های فرهنگی، ارسال پیامک به مخاطبان و نیز تهیه فرم‌هایی برای ثبت نام را از فعالیت‌های حوزه کانون‌های انتظار برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100کانون تخصصی انتظار مهدوی در شهر مشهد تشکیل شده است که حدود 400همیار تخصصی در آن مشغول به کار هستند. وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های استقبال از بهار این کانون‌ها در ایام نوروز تصریح کرد: در حوزه قالب اجرا در بحث استقبال از بهار به عنوان غرفه برتر شناخته شدیم./س

 

 


برچسب ها: در ، دل ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.