سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

حمايت مسئولان، راهگشاي تحقق معماري اصيل اسلامي و ايراني است

رييس انجمن انبوه سازان و ساختمان قم گفت:حمايت مسئولان و استفاده از مولفه هاي تشويقي و فرهنگي، زمينه ساز تحقق معماري اسلامي و ايراني مي باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مجتبي بيگدلي با تاكيد بر ضرورت مولفه هاي تشويقي براي توسعه معماري اسلامي و ايراني اذعان داشت:فرهنگ معماري اصيل اسلامي و ايراني بايد توسط مسئولان نهادينه گردد و در اين زمينه لازم است بايد با مولفه هاي تشويقي در راستاي گرايش مردم به اين نوع معماري تلاش كند.
وي تصريح كرد: متاسفانه سازندگان مسكن و متوليان معماري به سمت الگوهاي غربي كه سنخيتي با فرهنگ ديني و ملي ما ندارد گرايش يافته اند و اين نمادهاي غربي در نماي سازه، وضعيت نشيمن گاه، پذيرايي، آشپزخانه هاي اوپن، نورگيري و وضعيت سرمايشي و گرمايشي موجود در معماري نوين به خوبي قابل لمس است.
رييس كميسيون صدور خدمات فني و مهندسي استان قم حمايت مسئولان را راهگشاي تحقق معماري اسلامي و ايراني برشمرد و عنوان كرد:براي اولين بار در سطح خاورميانه پروژه بزرگ بازار شهر اسلامي را مطابق با معيار و معماري ديني در پرديسان طراحي كرده ايم كه با حضور وزير مسكن مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي در اين باره گفت:از مسئولان به ويژه شهرداري مي خواهيم با بازديد از اين طرح جامع كه در سطح خاورميانه كم نظير مي باشد به پشتيباني از معماري اسلامي در بطن شهر بپردازد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.