سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش تدابير امنيتي در واشنگتن

پس از سوءقصد بوستون، تدابير امنيتي در واشنگتن به طور نامحسوسي تقويت شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني يورونيوز، مسئولان آمريکايي از نزديک به اشکال جديد تروريسم توجه مي کنند. وزارت خزانه داري داري آمريکا از نزديکي اخير کارتلهاي قاچاق مواد مخدر و گروههاي اسلامگراي افراطي ابراز نگراني کرده است. 
ديويد کوهن معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور مربوط به مبارزه با تروريسم و جرايم مالي گفت :حزب الله از شبکه هاي پولشويي، شبکه هاي قاچاق مواد مخدر استفاده مي کند و از قاچاق مواد مخدر و پولشويي سود مالي مي برد. حزب الله با اين پولها، هزينه فعاليتهاي تروريستي را در سراسر جهان تامين مي کند. 
علاوه بر حزب الله ديگر  اشکال تروريسم نيز زير ذره بين قرار گرفته است زيرا ماموران آمريکايي مبارزه با مواد مخدر به اين نتيجه رسيده اند که اين روش در تامين مالي فعاليتهاي تروريستي رو به گسترش است.
درک مالتز از اداره مبارزه با مواد مخدر آمريکا گفت : تروريسم دولتي رو به کاهش است در حالي که تروريسم با استفاده از فعاليتهاي قاچاق مواد مخدر رو به افزايش است.
يکي ديگر از تهديدهايي که بايد مد نظر قرار گرفته شود، به افراد منزوي و مستقل مربوط مي شود. اين ها تروريستهاي غيرمنتظره اي هستند که همانند برادران تسارنايف در بوستون بدون هيچ نشانه اي قبلي اقدام به فعاليت تروريستي مي کنند. 
به نظر کارشناسان، غيرحرفه اي بودن اين گروه از تروريستها، باعث شناسايي آنان مي شود.
جوزف يونگ استاد دانشگاه گفت: اين افراد ، ناشي اند. شايد شناسايي آنان دشوار باشد اما به اندازه القاعده تهديد بزرگ به شمار نمي روند. آنها قادر نيستند ساختمانهاي بزرگي را منهدم کنند که منجر به کشته شدن هزاران نفر شود.
با وقوع سوءقصد بوستون بارديگر احساس ناامني در بين مردم آمريکا زنده شده است. دو سوم از آمريکاييها عقيده دارند، تروريستها هميشه راهي براي حمله پيدا خواهند کرد. 
اشتافن گروبه خبرنگار اين شبکه در واشنگتن افزود دوازده سال پس از سوءقصدهاي يازدهم سپتامبر ، آمريکا وارد دوره اي جديد از تروريسم مي شود. افراد منزوي و مستقل، تروريسم سايبري، و تروريسم مالي به تهديد جديدي تبديل شده اند که آمريکا خود را با آن وفق مي دهد. دشوار ترين مسئله ، رويارويي با ترس است. 






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.